Vintern är här, dags för snögalopp???

rubytoo

Trådstartare
Kolla in dessa:

Dessa är tagna vid 15 tiden idag

vinter.JPG

vinter1.JPG

vinter2.JPG

Sv: Vintern är här, dags för snögalopp???

och dessa nu för en halvtimme sedan :crazy:

vinter3.JPG

vinter6.JPG

vinter7.JPG

Tror ni detta går??

Flyinge om 2 1/2 veckor och Gärds om 3 1/2 veckor????

Jag tvivlar grymt, dessutom om snön fösvinner så finns ju tjälen kvar och det är ju inte det allra bästa underlaget att rida på :cry:

Ser lika dant ut hemma hos oss ca 3 mil från flyinge ser ju inte så lovande ut men vi får hålla alla tummar och be till vädergudarna ;)

Jag hade förväntat mig bilder på när du galopperar i snön :(

olgaklara skrev:
Flyinge om 2 1/2 veckor och Gärds om 3 1/2 veckor????

Jag tvivlar grymt, dessutom om snön fösvinner så finns ju tjälen kvar och det är ju inte det allra bästa underlaget att rida på :cry:

He he, skyll er själva . Själv lutar jag mig tillbaka och väntar till Sämsholm i mitten av april

Ja, jag förstår inte riktigt varför Skåne måste börja så tidigt, har ni aldrig vinter? Jo förresten jag red dressyren ett år i -5 grader kl 8 på morgonen...
Det skulle ju gå att köra senare, för det kryllar ju inte av tävlingar i vare sig april eller maj...

Senast ändrad:

Ha jag kommer i håg en morgon för flera år sedan i Gärds då Nicke Lindbäck red första start i dressyren på morgonen i minusgrader, hästen reste sig efter inridningen och han ramlade av på en stenfrusen mark :rofl:
(inte lika kul för honom dock)

När terrängen började hade det tinat och det blev en strålande varm dag.

Dessutom ligger ju påsken rätt tidigt iår.

Snögalopp i snöstorm hade nog Ruby gillat :)

Undrar vart vi hamnat :crazy:

Dessa är från nu i morse, vad säger ni nu nudå :D

vinter02.JPG

vinter021.JPG

vinter022.JPG

Kan ju tillägga att det fortfarande snöar

Om det hade funnits en skidbacke så hade ni kunna låna pistmaskinen och pistat terrrängbanan :bump:
Pístad s´nö är ok att rida på om det är några minusgrader!
:banana:

Så här tror jag:

Det blir ingen fälttävlan i Flyinge (Skatteberga) 19-20 mars, men däremot tror jag fortfarande att Gärds blir av. Pratade med en gubbe idag som sa att tjälen är ungefär 25 cm i Skåne just nu och när det väl blir varmt så släpper tjälen ca 10 cm i veckan. Och det har ju inte blivit varmt än... -15 skulle det visst bli i natt. All tjälen behöver ju inte släppa i Gärds för att de ska kunna ha sin tävling för den sandjorden är ju kanon.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
88
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska OS-laget i fälttävlan är framme vid pre-campen i närheten av arenan i Versailles, Paris. Kolla in filmklipp och läs mer om...
Svar
0
· Visningar
135
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka