Vinterjacka ...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 4 759
Sv: Vinterjacka ...

i stallet? KL jacka eller KL väst och så har jag en jättetjock och mysig lång jacka från hööks som duger alldeles utmärkt;)

Jag har en jacka från H&M, ser ut som en dunjacka (men är fylld med något annat än dun) och är khakifärgad. Färgen är inte så fin, jag vill gärna ha en ny men det finns viktigare saker som jag behöver lägga mina pengar på just nu så i brist på annat duger den, den är varm iaf.

Har en Kyra.K från förra året som är fodrad (ej dun jacka). Om det blir för kallt så rider jag i en fjällrävens jacka som liknar gås-jackorna väldigt mycket.

Kommer ha min svarta jacka som inköptes på hööks förra vintern, den är lång och varm. Har en midje kort jacka från börjes oxå.

Jag har en frå n Horsewear Rambo och en Kingsland parkas och en i dun.

:laugh:

Jag kör med de jag haft innan. En Kingstonjacka från Börjes och reflexjackan från Hööks. Då håller sig en fryslort som jag mig varm.

Letar för fullt .. De som jag velat ha har inte funnits i min storlek eller så har dom varit utsålda :(
Just nu har jag klubbjacka så länge :)

Hitta faktiskt en på Ullared! en svart lång med päls krage på luvan! super nöjd!

(Kosta bara 250:-)

Har faktiskt uppdaterat helt för i år, gamla jackan föll i bitar lagom tills att ta fram den tunnare igen..
Nytt för i år:
Varselacka (reflexjacka) i bombermodell från CRW (h**ks).
Grå ullkappa från militären (fynd från ÖB - 15kr på utförsäljning :banana:).
Fleecemantel (sydd av fleeceplädar i bubbelt lager).

Jag kör med min härliga isblåa Kingsland, den håller en verkligen varm i vilket väder som helst. Den är lite kort i midjan bara så om det blåser mycket eller stormar har jag endera min äckligt bajsbruna Equilinejacka (supervarm och håller regn i mängder, men bara såå superful färg :p ), eller så klubbjackan från Hor*e med fleecejackan i samma serie under. Härligt med värme :D

Samma som jag har haft de senaste åren: Musto Snug Reflective Rider.

Helly Hansen dunjacka/parkas.
I en mörkröd färg, jättefin.
Sen har jag ju Kingslandvästar som jag använder länge.
Och en Crossjacka. Funderar på en Kingslandparkas, men 3600 kr känns som liite överpris.

har min mustojacka,varseljacka från H*öks, någon slags svart gammaldunjacka eller en skidjacka som är extremt vindtät. varierar beroende på väder och vind

Jag har min Musto Snug i år också, och en parka från Hööks. Otroligt varma och sköna båda två!

Jag kör med de jag haft innan. En Kingstonjacka från Börjes och reflexjackan från Hööks. Då håller sig en fryslort som jag mig varm.

Är det den långa reflexjackan du har?
Har funderat mycket på den, men tyckte den kändes så stel i tyget när jag kände på den sist jag var där.

Den vore ju toppen om den 'gav med sig' eller blev 'mjukare' efter en tids användning. Nu såg man ju ut som en michelingubbe :D

Mountainhorse har ju en varsel-täckjacka som heter 'vision' eller liknande och jag undrar om det är någon som har den eller har klämt på den?
Vad tycker ni om den isf?

Jag kommer ha min vanliga Kyra K (kanske ska köpa en ny, den börjar bli väldigt sliten och vill ha nån som inte är supermega varm som min andra) eller min Eurostar dunjacka. :love:

jag har en kingsland dunväst,musto jacka(som inte är jätte varm,men jag har en tjocktröja udner) och en från sjöhagen wear:p

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 597
Senast: attheedge
·
Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 378
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka