Vinterförvaring av äpplen

eyz

Trådstartare
Vi har plockat en del äpplen från träden och jag orkar bara inte göra mos av allt (som var planen) så frågan är nu hur man bäst förvarar äpplena så de håller sig fräscha.

Jag har läst att man ska slå in dem i "silkespapper", vad det nu är? Går det bra med tidningspapper istället? Funderar på att lägga äpplena på vinden eller i garaget, det blir ordentligt kallt på båda ställen men över nollan håller det i sig i alla fall.

Hur gör ni?

Sv: Vinterförvaring av äpplen

Vi har tjocka stenmurar till vår källare och där trivs vinteräpplena. Jag brukar lägga dom i lådor med tidningspapper under.
Men bara ett lager, annars blir det tryckskador. Äppel är ömtåliga!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte lyckats jättebra än med att komma ner i varv och återfå energi- och tidsbalans... Jag har försökt avsluta mina för många...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Jag har blivit med trädgård (och torp ;)) och planerar för fullt! Jag tänkte tidigare forma en lång slänt till blomsteräng, då jag...
Svar
19
· Visningar
6 014
Senast: Chili
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 567
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar