Idag har E varit på fyraårskontroll. Han var ganska nervös innan, men skötte själva besöket bra. Ganska tyst i början, väldigt ärlig på fyraåringars vis på slutet (i stil med: åh, nu tycker jag att det här börjar bli tråkigt! Nä, jag har inte tid med din bok, jag måste pärla klart! Osv
)
Jag tror att det roligaste var när bvcsköterskan bad honom leka på en bild som matchade "pojken har ingen mössa" bland fyra olika. E pekade direkt på bilden med pojken med mössa. När sköterskan frågade om han var säker på att pojken inte hade mössa sa han "nä, det är faktiskt en keps!"
Och när han skulle upprepa nonsensord gjorde han det lydigt, men la till ett "bajs" i slutet av varje ord. Fick eventuellt vända mig om och kväva ett skratt där.
Han blev lite för entusiastisk med hörseltestet (flytta kulor när man hör ett pip) så det ska vi göra om, liksom syntest på ena ögat där han inte såg rätt på "normalraden", oklart om det var svårt att se eller om han var less på att det kändes svårt dock.
Summa summarum känns det ganska otroligt och häftigt att han blivit så himla stor