Vinterföräldrar 2019/2020

Vilken är er bebis favoritgrej att göra om dagarna? :)

Fortfarande hänga på axeln och spana när vi går omkring. Babygymmet kan vara intressant korta stunder, likaså att sjunga tillsammans. Gladast är hon nästan på skötbordet, tror det beror på att hon generellt gillar att ha väldigt nära och tät ögonkontakt och kommunikation. Gå utomhus i sele/sjal. Vagnen funkar numera bara om hon sover, ibland kan hon vara lite nöjd om vi fäller ner suffletten så hon kan kolla.

Men senaste dagarna, ingenting 🤷🏻‍♀️ Arg och skäller på oss vad vi än gör 😫 Längtar hela tiden till nästa sovstund. Herregud, vår unge är som förbytt! Hon har typ börjat ”bita” och dra mig i bröstvårtorna också!
 
@cherie
Hänga på axeln är något hans mormor försöker varje gång de träffas men grabben tjuter och fäktar med huvudet och överkroppen så hon får ge upp :laugh: hoppas hon blir sitt vanliga glada jag snart. Hur har det gått med att inte äta mjölkprodukter? Håller du fortfarande på?

@Madick åh låter så kul med bad! Här är simhallen stängd.

Igår lärde sig Lilleman att man kan gå baklänges och sidledes åt höger. Gick sidledes igenom hela köket tills det tog stopp vid en vägg :rofl:
 
@Förgätmigej Gullig gående grabb du har! Men blir ni inte helt slut i ryggen?! De är ju så korta än! Hade aldrig pallat 😂

Japp, äter fortfarande helt mjölkproteinfritt! Maten är ingen baggis - finns ju mängder med mat (mycket från andra kulturer) som är mjölkfritt. Nu i Corona-tider äter och fikar man ju inte ute heller (det hade nog varit klart svårare). Däremot är det ganska trist och skralt på snacks- och godisfronten. Börjar tröttna på typ Ahlgrens bilar och gelegodis. Suktar efter choklad, chips med dipp, ostbågar och gräddglass 🤤
 
@Förgätmigej Gullig gående grabb du har! Men blir ni inte helt slut i ryggen?! De är ju så korta än! Hade aldrig pallat 😂

Japp, äter fortfarande helt mjölkproteinfritt! Maten är ingen baggis - finns ju mängder med mat (mycket från andra kulturer) som är mjölkfritt. Nu i Corona-tider äter och fikar man ju inte ute heller (det hade nog varit klart svårare). Däremot är det ganska trist och skralt på snacks- och godisfronten. Börjar tröttna på typ Ahlgrens bilar och gelegodis. Suktar efter choklad, chips med dipp, ostbågar och gräddglass 🤤
Jag går ståendes på huk men får växla till att stå upp väldigt framåtböjd. Idag gick han 4,5 varv runt inuti huset och det var jobbigt kan jag säga😥Vi sa att vi måste köpa gåstol till han sen, men i den här takten lär han ha för korta ben för att använda den🤔
 
Jag går ståendes på huk men får växla till att stå upp väldigt framåtböjd. Idag gick han 4,5 varv runt inuti huset och det var jobbigt kan jag säga😥Vi sa att vi måste köpa gåstol till han sen, men i den här takten lär han ha för korta ben för att använda den🤔
M går inte utan hamnar bara med fötterna i kors :-)
 
En kompis tipsade om en lära-gå-sele så nu har vi beställt en sån :D

Skönt för era ryggar och stackars ben! Gå runt på huk, oh my! 😱 Impad! Själv har jag börjat få jätteont i ländryggen nu sista veckan. Gör nog många felaktiga lyft varje dag så ska börja tänka mig för nu.

Lillan gick också lite förut men den reflexen har försvunnit nu sen någon månad tillbaka. Jag orkade dock på sin höjd gå lite med henne på skötbordet så jag var i samma höjd 😂



Det nya är nu att lillan börjar dra in benen och skjuta upp rumpan när hon ligger på mage. Ett allra första steg till krypteknik antar jag. Hon hasas dock bara bakåt när hon gör så än så länge ;)

När tänker ni att man kan byta till sittvagn förresten? Lillan sitter stabilt i sin matstol från IKEA och har så gjort sen hon var 3 månader, men är ändå rädd att införa för mycket sittgrejer för tidigt. Hon får inte sitta i stolen varje dag och bara korta, korta stunder.

Sen är det bara två veckor kvar till smaksensationer! Längtar SÅ!
 
Skönt för era ryggar och stackars ben! Gå runt på huk, oh my! 😱 Impad! Själv har jag börjat få jätteont i ländryggen nu sista veckan. Gör nog många felaktiga lyft varje dag så ska börja tänka mig för nu.

Lillan gick också lite förut men den reflexen har försvunnit nu sen någon månad tillbaka. Jag orkade dock på sin höjd gå lite med henne på skötbordet så jag var i samma höjd 😂



Det nya är nu att lillan börjar dra in benen och skjuta upp rumpan när hon ligger på mage. Ett allra första steg till krypteknik antar jag. Hon hasas dock bara bakåt när hon gör så än så länge ;)

När tänker ni att man kan byta till sittvagn förresten? Lillan sitter stabilt i sin matstol från IKEA och har så gjort sen hon var 3 månader, men är ändå rädd att införa för mycket sittgrejer för tidigt. Hon får inte sitta i stolen varje dag och bara korta, korta stunder.

Sen är det bara två veckor kvar till smaksensationer! Längtar SÅ!
Ingen aning om när man byter, jag har bara antagit att bebisen måste kunna sitta lite? Vi plockade fram matstol till T i förrgår som vi tänkte han skulle sitta lite i medan vi äter middag. Går typ inga promenader för det funkar bara om T är trött och somnar, annars skriker han (han gillar ju inte att ligga ner som vaken) och oftast vaknar han ändå efter 25-30 min och börjar tjuta för att han vill upp.
 
Alltså lillan älskar sin pappa! Mer än vad hon älskar mig ju 🤨 Hon tittar efter honom, vänder sig efter honom, spricker upp i ett leende varje gång hon ser honom och skrattar så hon kiknar varje gång han tramsar sig! Någon som har lika?! Känner mig inte uppskattad här 😂 Skulle säga att lillan är väldigt neutral mot mig och jag får vara glad om jag får ett litet skratt ngn gång per vecka 🤷🏻‍♀️
 
Alltså lillan älskar sin pappa! Mer än vad hon älskar mig ju 🤨 Hon tittar efter honom, vänder sig efter honom, spricker upp i ett leende varje gång hon ser honom och skrattar så hon kiknar varje gång han tramsar sig! Någon som har lika?! Känner mig inte uppskattad här 😂 Skulle säga att lillan är väldigt neutral mot mig och jag får vara glad om jag får ett litet skratt ngn gång per vecka 🤷🏻‍♀️
Här har storasyster alltid varit pappas flicka ;) Lillebror kan nog bli lite mer mammas pojke:love:
 
Lilleman vaccinerades i onsdags. Skulle bara varit mot rota men så har det tydligen varit många fall av kikhosta så den vaccinationen tidigare lades. På kvällen var han lite gnällig så skulle ge Alvedon och herregud vad uselt det gick :rofl: stod att jag skulle stoppa in den precis innanför, vilket jag tyckte att jag gjorde med den åkte ut hur jag än gjorde. Så tillslut stod jag och höll kvar och tillslut stannade den kvar. "Nu håller du den inne" så jag till Ture som ger mig världens leende och sen fiser så den kommer ut igen. Hinner ta upp den när ungen börjar bajsa och att få in den där hala, halvsmälta suppen var ju typ omöjligt :o:grin::laugh:
 
Sover era små också jättemyckey när de hamnar i ett språng? Igår sov T typ hela dagen och idag mellan 7-14 har han varit vaken 2,5h :o orkar inte vara vaken i mer än någon timme. Blir väldigt lätt ledsen och det bara kom från ingenstans igår. Förra språnget sov han mycket och var grinig. Nu gråter han istället och det går från leende med ett halvt skratt till gråt :confused:
 
Sover era små också jättemyckey när de hamnar i ett språng? Igår sov T typ hela dagen och idag mellan 7-14 har han varit vaken 2,5h :o orkar inte vara vaken i mer än någon timme. Blir väldigt lätt ledsen och det bara kom från ingenstans igår. Förra språnget sov han mycket och var grinig. Nu gråter han istället och det går från leende med ett halvt skratt till gråt :confused:

Dagtid är A vaken 1,5h ungefär innan han behöver sova igen och då sover han 1-2 timmar åt gången innan han är vaken 1,5h igen.. går det mer än 1,5h blir han gnällig och övertrött.
 
Vissa stadgar sova det mest hela tiden. Just nu, enligt appen strax före språng 5 så sover hon bara små stunder.
 
Dagtid är A vaken 1,5h ungefär innan han behöver sova igen och då sover han 1-2 timmar åt gången innan han är vaken 1,5h igen.. går det mer än 1,5h blir han gnällig och övertrött.
Här brukar han vara vaken 2h åt gången. Matar jag han är han vaken till nästa matgång oftast och somnar när han är mätt och sover 60-90min. Ibland tar han en powernap mellan matperioderna men de är typ en kvart långa. Men skulle säga att han nog är är vaken lika mycket som han sover eller kanske något mer 🤔
 
Här brukar han vara vaken 2h åt gången. Matar jag han är han vaken till nästa matgång oftast och somnar när han är mätt och sover 60-90min. Ibland tar han en powernap mellan matperioderna men de är typ en kvart långa. Men skulle säga att han nog är är vaken lika mycket som han sover eller kanske något mer 🤔

Jag använder mig slaviskt av baby tracker för att hålla koll på mat och sömn, jag behöver strukturen 😅
 
Dagtid är A vaken 1,5h ungefär innan han behöver sova igen och då sover han 1-2 timmar åt gången innan han är vaken 1,5h igen.. går det mer än 1,5h blir han gnällig och övertrött.

Skulle säga att vår tjej är nästan exakt likadan! Väldigt rutinbunden och förutsägbar på det sättet. Hur blir A när han är övertrött? Här märks det tydligt på att lillan blir dels gnällig som du säger men också väldigt ledsen när man försöker söva henne innan hon somnar.
 
Här har vi ingen struktur mer än mat med 2h mellanrum :laugh: han sover olika från dag till dag. Vid 21 blir han dock trött och gnällig så då går han och jag och lägger oss.
Svarade lite snabbt innan med bebis i famnen 😅 men jag använder den för att ha koll på hur mkt han faktiskt sover/äter. Ibland känns det som han är vaken hela tiden 😂
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: Bexzor
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
7
· Visningar
977
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp