Å
Åsa_NNL
Idag kunde det ha gått riktigt illa. Ruby gick igenom isen på sjön och kunde inte komma upp. Jag hoppade i, simmade ut och slog sönder isen så att hon kunde ta sig iland. Detta är det värsta jag varit med om. Så kallt. Så kall is, så HÅRD is. Men det finns inte i världen att jag skulle stå på land och se min Ruby drunkna. Tack och lov att jag inte var ensam! Grannen Annie och Gladurs ägare Maggan var med och räddade livet på både mig och Ruby. Utan dem hade jag aldrig klarat av det. Och utan hundförarbältet hade inte Maggan klarat att dra upp mig ur vattnet...för när jag kom tillbaka till land var jag utmattad och stelfrusen. En gubbe på en granngård erbjöd sig att köra hem mig, men han vägrade släppa in Ruby i bilen. Så vi gick hem allihopa. Maggan bar Ruby, jag klarade knappt av att gå själv än mindre att bära henne.
Nu är vi hemma och Ruby mår faktiskt bra, hon har 37 i temp nu och har precis druckit en skål varmt vatten blandat med Hills Ad. jag är nog fortfarande lite i chocktillstånd och har ingen känsel i fingertopparna. Handlederna är såriga och svullna av isen. Vinterbad är ingenting för mig!! Men min hund ska inte drunkna!!
Nu är vi hemma och Ruby mår faktiskt bra, hon har 37 i temp nu och har precis druckit en skål varmt vatten blandat med Hills Ad. jag är nog fortfarande lite i chocktillstånd och har ingen känsel i fingertopparna. Handlederna är såriga och svullna av isen. Vinterbad är ingenting för mig!! Men min hund ska inte drunkna!!