Vinslövs bana

Trolla

Trådstartare
Någon som vet om Vinslövs bana är öppen för träning?

Kämpat för att få tag i den ansvarige men inte lyckats... 4 åringen borde träna....

Sv: Vinslövs bana

Någon som vet om Vinslövs bana är öppen för träning?

Kämpat för att få tag i den ansvarige men inte lyckats... 4 åringen borde träna....

Ja den är öppen. Iallafall till 3-4 dagar innan tävlingen. :idea:

Fast Lasse brukar svara...

Det intressanta är att det i TR står klart och tydligt att "det är förbjudet att rida egen eller annans häst på någon del av terrängbanan under 14 dagar före eller under pågående tävling. Brott mot regeln innebär uteslutning."
Därför tycker jag att det är konstigt att de har öppet för träning så sent inför tävling.

Alltså, jag har haft en diskussion med en överdomare förra året om detta för jag hade för mig att det var en vecka men han hävdade att det var borttaget och jag tror honom. Dock är texten jag citerade ovan från årets TR så det verkar som det kommit tillbaka?

Ja den är öppen. Iallafall till 3-4 dagar innan tävlingen. :idea:

Fast Lasse brukar svara...

Eftersom jag har en enorm telefonskräck mot att ringa nya människor så har jag bara mailat änsålänge eftersom jag hittade hans adress på hemsidan, men får väl ta mot till mig och lyfta luren....
Tack för svaret:bow:

Har sett något dokument någonstans att man kan få träna på banor innan tävling men då typ på någon del av banan som inte ska vara med i tävlingen...

Alltså, jag har haft en diskussion med en överdomare förra året om detta för jag hade för mig att det var en vecka men han hävdade att det var borttaget och jag tror honom. Dock är texten jag citerade ovan från årets TR så det verkar som det kommit tillbaka?

Förtydligande TR IV Fälttävlan
På förekommen anledning vill Fälttävlanskommittén förtydliga paragrafen 444:2 i TR IV:
Träning på annan del av terrängbanan och hinder som inte ingår i tävlingen får användas för träning innan tävlingen. Den Tekniska Delegaten och Banbyggaren bestämmer gemensamt vad som ska betraktas som tävlingshinder.

Ännu ett förtydligande som kan tolkas olika. :angel:

Lasse resonerar som så att alla som vill ska få träna. Deb och lätt är ju i utbildningssyfte och INTE "tävlingssyfte" om man läser fälttävlans syfte & mål.
Vinslöv har fått ok för sin tolkning fr förbundet.:idea:

Däremot håller jag med om att banan ska vara stängd om klasserna är högre. Men ärligt talat: - vem kan kolla tex Gärds?

Eftersom jag har en enorm telefonskräck mot att ringa nya människor så har jag bara mailat änsålänge eftersom jag hittade hans adress på hemsidan, men får väl ta mot till mig och lyfta luren....
Tack för svaret:bow:

Han är jättegullig så ring honom :idea:

Haha, jag älskar dessa förtydliganden som gör allting ännu otydligare! :D

Och jag vet precis varför det är så , därför att det beror på VEM det gäller HUR det skall tolkas.

Det tolkas annorlunda om det tex gäller någon somTobbe eller om det gäller Lisa i skogen.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Breaktown
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka