Sv: Vinslöv

:eek::eek: Nu får ni väl ändå ge er där nere :eek::eek:

60 starter på en dag är ett alldeles lagom startfält att köra på en dag, det var vi jättenöjda med i våras och hade bra vinst på den tävlingen. SKÄRPNING SKÅNINGAR :devil:

Håller med :bow:
skåning som jag är :angel:

Kan iof sej förstå att 35 /dag är för lite men.. där lgger nog mer bakom.
Och vi är lite bortskämda med att tävlingar ger pengar t klubben.

och våra vänner på andra sidan sundet har ofta klasser med 15 ekipage :idea:

Håller med :bow:
skåning som jag är :angel:

Kan iof sej förstå att 35 /dag är för lite men.. där lgger nog mer bakom.
Och vi är lite bortskämda med att tävlingar ger pengar t klubben.

och våra vänner på andra sidan sundet har ofta klasser med 15 ekipage :idea:

Ja och dit anmälde jag precis :idea:

Vi disk detta under Breeders och var inne på samma linje. Bränslekostnaderna har skenat iväg och det har blivit mkt dyrare. (Även boende och mat)

Vi hade även uppe våra älskade hoppkval. Noterat att en hel del ekipage backat ner en klass. Frågan är om det är ekipage som backat ur helt. Vore intressant med en undersökning och en utvärderng av detta.
(Med tanke på backningen av klass borde det ju vara många på 90/100 men så är det ju inte. )

En annan tanke var att tävlingsterminen var så usel att det ligger helt enkelt för många tävlingar tätt. Och visste för vår del så missar vi säkerligen ett tiotal starter i år i lägre klasser då tävlingar kolliderar. Detta måste ju dock vara enkelt att kolla rent statistiskt. Hur många starter är det totalt sett?

Jag kan faktiskt förstå att folk kanske har svårt att hoppkvala till * klass men inte till debutant och lätt klass , jag menar det hör väl till normal utbildning att hasa sig runt några 1m och 110 :confused:

Däremot tror jag att många kanske tycker det "verkar" krångligt med alla kort och regler och kval hit och dit att det skrämmer bort nya. Är man väl inne i systemet är det ju inte så krångligt som det verkar.

Att sedan då när du väl krånglat dig igenom alla kort och kval så skall du dessutom betala 2000 spänn i runda slängar för att överhuvudtaget komma till tävlingsplatsen och starta när det bara kostar ett par hundra att ta sig till närmaste hopptävling.

Saken med ft är ju att det har ju i stort sett alltid varit samma folk på varenda tävling om det så är i norr som i söder (tja inte för långt norrut)därför att det blir så när det finns så få tävlingar och det har ju aldrig varit något större problem innan utan då åkte man dit där tävlingarna fanns men idag blir det för dyrt.

Sedan att det nu ligger tävlingar 3 helger i sträck nere i skåne är väl inte heller så intelligent av dom som lagt terminen :angel:

:eek::eek: Nu får ni väl ändå ge er där nere :eek::eek:

60 starter på en dag är ett alldeles lagom startfält att köra på en dag, det var vi jättenöjda med i våras och hade bra vinst på den tävlingen. SKÄRPNING SKÅNINGAR :devil:

Ja men det är ju NI det, ni är väl nöjda med 5 starter :devil:

Nä jag tillhör faktiskt inte "därnere" utan jag är i mitten (eftersom allt annat över Stockholm inte existerar)

Jag blir tokig! Vi valde bort Tågarp pga att DM för Juniorer skulle gå i Vinslöv. (nix till tre helger i rad)

Någon som vet hur det blir med DM nu?

Sedan att det nu ligger tävlingar 3 helger i sträck nere i skåne är väl inte heller så intelligent av dom som lagt terminen :angel:

Det här måste ju ändå gå att förbättra! Klubbarna måste ju kunna samarbeta och distriktet borde kunna se till att tävlingarna blir mer utspridda. Vem tjänar på att ha alla tävlingar i augusti/september? ingen.. leder bara till färre starter i varje klass.
Vore så mycket bättre om säsongen kunde spridas ut mer! Fler tävlingar i maj, juni, juli.

Jag blir tokig! Vi valde bort Tågarp pga att DM för Juniorer skulle gå i Vinslöv. (nix till tre helger i rad)

Ja och det är INTE första gången. Kunde ju bli i Gärds men... då får nog någon ligga på...

Tågarp gick också rejält back på det hela, tyvärr. :cry:

FT kommer väl dö ut i Sverige, bara förra året var det ju knökfulla klasser och folk på väntelistorna.

Vem fick dom pengarna då?

Helt klart borde den tävlingen gå +-0 enl de beräkningar som görs på andra tävlingsplatser. :o

Pja, du hade ju redan snikat till dig en plats på min soffa till dig och boxen bredvid köttbullen till Hille så det kunde du ju dra av. ;)

Ha ha , ja men VEM sjutton har så dålig smak att dom lägger en tävling precis INNAN löning, inte konstigt där inte var så många startande :p

För min del var kontot tomt och med 100mil Diesel tur och retur och alla tävlingskostnader på det så blev det tyvärr inget alternativ.

DM vet jag inte, men en start nästa helg blir det nog iaf. Tackolov att danskarna inte ställer in för sådana små pettitesser som få starter :bow::bow::bow:
(mer öl till dem som dyker upp) finns en tävling ca 20 km norr om Köpenhamn den 4e oktober...

Håller med om att det är dåligt att de ställer in! Speciellt av orsaken för få starter. Är ju inte jättekonstigt att det blir få (om man nu kan kalla 35/37 för få) starter när de först lottar bort så fort det gick över 50-strecket istället för att göra två avdelningar, sen inställt 2 (?:confused: kan ha fel) gånger pga dåligt väder, ingen vårtävling 2008 och sen framflyttat nu i höst. Då kan jag tänka mig att många ryttare "glömmer bort" tävlingen eller helt enkelt prioriterar nåt annat. Jättesynd, för jag gillar banan.
Skulle ha åkt till Vinslöv men får nu efteranmäla till Åkerbo, håller tummarna att jag får vara med där!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka