Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

G

goldengalactica

Nu har jag panik. Ska in med stoet på station i morgon. Hade nästan bestämt mig för Cathageno men ser i resultaten att han utgått i ngn klass?? Var det ngn som såg tävlingen. Snälla - svara. Vad hände. Är det hästen eller ryttaren? Hur var For Feeling? Hur ska jag göra nu. Om Cathageno har dåligt tävlingspsyke vill jag inte ha honom... Please - hur skulle ni gjort? Robin Z, Cardento, Coriall eller ngn av ovannämnda hingstar? Vill ju ha en säljbar och attraktiv avkomma.
Jag ber. SVARA. Även om jag haft liknande trådar så vill jag veta vad som hände i Vinslöv...:bow:
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

Men du kan väl inte basera ditt hingstval på vad som hänt eller inte hänt i en tävlingsklass?!
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

om du baserar ditt val på EN tävlingsklass så ska du nog inte betäcka ditt sto.

vad som helst kan ju ha hänt.
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

Nu ska du inte måla :devil: på väggen, att han har utgått i en klass kan ha tusen orsaker, men det är alltid bra att ha en reservhingst. Det kan t ex vara så att ditt sto inte tar sig med en hingst, men blir dräktig på första försöket med en annan. Har för mig att du har ett fullblod, så där tycker jag framförallt Robin Z kan vara intressant eller varför inte hans son Ronaldinho H. Cardento och fullblod tror jag också skulle kunna bli en bra kombination.
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

Jag vill framförallt ha svar från personer som förstår sakfrågan. Att jag skulle basera mitt hingstval på vad som hänt i en enda klass är ju superlöjligt. Men det jag menade var att de som bor i Skåne kanske har sett hingstarna många gånger på olika tävlingar och kan berätta lite mer om hur de beter sig på tävlingsplatser. Att se Flyinges hemgjorda videos säger ju inte så mycket. Jag gillade Cathageno mkt på Strömsholm - men det är också bara en enda gång jag sett honom! Och det är svårt för oss i Norrland att välja hingst eftersom vi i princip inte ser dem live. Då får man sätta sig i bilen och åka typ till Falsterbo - men återigen. Det är ju bara en enda tävling. Så ni som har sett Vinslöv tävlingen och kan berätta mer om hingstarna kan ju svara. Ni som tycker jag är korkad som skriver ett sånt här inlägg kan ju låta bli att skriva.
Ville gärna haft Robin Z - men han betäcker endast på Flyinge i år- eller fryst och det är inte aktuellt. Ursäkta ilskan - men ibland blir man så less på de svar man får. Jag menade att seriöst få utbyta lite erfarenheter så här i "sista timmen".
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

I ditt första inlägg låter det precis som om du baserar hingstvalet på denna enda tävling, du kunde ju ha skrivit att du ville veta hur hingsten/hingstarna uppfört sig på tävlingsplatser i allmänhet, helt enkelt. För mig låter det rätt märkligt att börja tänka på att byta hingst dagen innan på grund av detta, i vilket fall som helst. Är det resultat du är ute efter finns ju de tillgängliga på nätet. Dåligt tävlingspsyke kan ju dessutom bero på miljöfaktorer eller dålig träning, som inte nedärvs.
 
Sv: Vinslöv-hingstars tävlingsresultat!

Jag har aldrig påstått att du är korkad.:confused: Det enda jag ville ha fram var att det alltid är bra att ha en reservhingst. Jag såg Cathageno i Flyinge och tyckte han var trevlig, men vi valde bort honom då stoet som ska betäckas lämnar stort. Du föreslog ju själv Robin Z i ditt första inlägg och sedan skriver du ändå (ca 1,5 h senare) att han inte är aktuell då han bara finns att tillgå på fryst i Norrland. Varför då nämna honom innan?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp