Vinröda Champion Showring hjälmar?

Snobben

Trådstartare
Finns det & få tag på nu för tiden?

& på tal om färger,vilka färgkombinationer har ni?
jag gillar vinrött & grönt,även brunt...

Sv: Vinröda Champion Showring hjälmar?

Jadu, det verkar svårt att få tag på vinröd numera..
Kolla in den här länken, "alla" färger utom vinröd verkar finnas. :crazy:

Typiskt! :smirk:
På Granngården fanns det fina vinröda thermochaps innan jul,säkert bara tillfälligt lager det med...Jag som gillar vinrött! :D

jag äslakr gröt och vitt :D

b8d45de6.jpg

Snobben skrev:
Finns det & få tag på nu för tiden?

& på tal om färger,vilka färgkombinationer har ni?
jag gillar vinrött & grönt,även brunt...
du kan få köpa en av mej ;)

Jag vill ha en brun eller grå hjälm - någon som vet vart jag kan hitta det?

Adress dit? - tack :bow:
Vet ni om det finns bruna eller gråa hjälmar med fästen i läder och inte syntet som det är på Champion hjälmarna?

Jag gillar Vinrött skarpt men även grönt, marinblå och svart går också bra.

John Whitakerhjälmerna är jag nästan säker på att jag läst att de i alla fall finns i Brunt. Och dessa hjälmarna är ju med läderhakband, superfina dessutom. :)

Du har inte någon hemsido adress till någon som säljer JW hjälmarna?

Å shit det var ett saftigt pris - kan hända att dem är billigare i England :smirk: Men ska kolla in sidan - och efter det leta efter hjälmarna i England. Tack för adressen :bow:

JW hjälmarna kostar ca 1300.- i USA :) och mellan 900.- upp till 1700.- i England.

Senast ändrad av en moderator:

Oj det var ju mkt billigare än här i Sverige. Vilka sidor har du då spanat in?
Jag är väldigt nyfiken! Har själv en marinblå CO showhat som jag är supernöjd med, men jag tänkte spara den och ha den till träningar/tävlingar m.m. Älskar den verkligen. :love: Har även en GPA Titanium och den är super eftersom den har bra ventilation, ser väll ok ut men jag tycker att sammetshjälmarna är Mkt snyggare. Så nu har jag funderat på en JW eftersom inte den gamla modellen - Showjumper (som showhat fast med läderhakband) inte tillverkas längre.

Så nu vart jag jättenyfiken! :)

Jag googlade runt lite och fick upp många olika butiker som har många olika modeller av JW hjälmarna till salu på sina sidor. Jag sökte på modellen Charles Owen, den som går att få i brunt och grått, men läder hakband. Här är en sida b l a i England: http://www.horsingaroundsaddlery.co.uk/cat--Charles-Owen--cowen.html

En sida i USA : kostar ca 1300.- http://www.tackroominc.com/catalog/...d/966?osCsid=576b9bbe7a9e5f5d5e8dfe30aa35d2af

En till butik i USA: http://www.foxhuntingshop.com/helmets.htm

Finns så många olika - så nu ska jag hitta rätt butik och beställa in 2 hjälmar (brun och grå) till priset av 1 i Sverige :D

Värsta fyndet ju ! :D

Tänk eg. vilka överpriser de tar på många produkter i Sverige. Men de är ju smarta, för det är ju många som köper grejerna :smirk:. Visserligen går ju frakten på en del då men man tjänar ju ändå väldigt mkt på att beställa utomlands (inte alltid, men i flera fall) än att köpa direkt från Sverige. Har själv spanat in bl.a. www.calevo.com där det finns väldigt mkt märkesgrejer. Det är ju inte superbilligt kanske, men man tjänar i alla fall en del om man ska beställa ett par saker och då ändå betalar frakten. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 580
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 505
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka