Vinklad magplatta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CammyS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 766
C

CammyS

Har precis köpt in 2 st vinklade och bakåtskurna sadelgjordar med magplatta för att min sadelmakare har sagt att det är det ända som jag ska använda på mina hästar i hoppningen. Vanliga magplattor får dom inte tillräkligt med skydd och sadlarna sitter bättre med dom vinklade och bakåtskurna enligt han.
Nån som har någon erfarenhet av just dessa magplattor? Jag litar på min sadelmakare men är lite skeptisk till att det verkligen ska vara sån skillnad.
Kan tilläga jag lägger ut över 6000 kr för båda :crazy:

Sv: Vinklad magplatta?

Jag har en sådan där "vinklad" platta, som en god vän till mig(sadelmakare) gav mig för några år sedan för att testa... Använder den ibland, men lika ofta de andra magplattorna, och jag har då inte märkt någon som helst skillnad!!!
6000:- låter som ett klart ockerpris!!!

Köpte du dem av sadelmakaren med? Låter som en annan historia nån sadelmakare hade dragit om att endast hans fårskinnspad var bra, med nåt annat märke förstörde du garanterat hästen rygg för livet...

Hur ser en sån ut :confused:

Vissa gärna en bild :idea:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 171
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka