Vingel polle

S

Sjoberg

Är det någon som har nått tips för att vidbehålla inramning precis vid anridning mot hinder?

Har en vinglig och "överrörlig" häst :P men de brukar fungera bra, men de skulle funger bättre.
Någon som vet en bra övning/teknik för att vidbehålla inramningen.
Det som händer är att ja förbereder och blir klar (då är han inramad), sedan släpper det och han "ålar sig lite någon meter, sen blir de bra (inramd) åsså hopp :P

Över hinder och långt efter är det bra, men precis innan avstamp och efter så ålar han sig. Detta gör att tempot och ryttmen inte blir speciellt bra ibland. Vägarna fungerar jätte bra ändå, men det är just rytmen som känns svår att vidbehålla när han ålar sig? förstår ni vad ja menar? :)
va kan jag göra för att hjälpa honom, mer en att bara rama in?
:p

Sv: Vingel polle

detta låter lite likt min "unghäst", 6år.. tränaren säjjer jag ska ta halvhalter o så. men det är ju inte exakt som du beskriver ditt sätt kanske. vårt är väl att vi kanske får bra väg, kommer rakt mot hindret i ca 2 galoppsprång ifrån lr ngt blir han vinglig, altså rytmen blir helt i obalans.. men sen har ju inraming osv , det beror ju på ryttaren emd. som måste klara av att rama in hästen o få ett bra avstamp i sätt tid. galoppen är ju jäklit bra o träna på även om man tycker d sitter..

Sv: Vingel polle

Ibland fungerar det är bredda lite mellan händerna för att kunna rama in bättre. Annars låter det som orutin och kommer säkert att bli bättre med mer träning. :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka