Viltspårprov-champion, blandras

jerseyko

Trådstartare
Löste SKK tävlingslicens för min blandras för att gå diplomtest med henne på vildsvin.

Det slog mej nu såhär sent på kvällen att jag kan ju lika väl gå spår med henne.
Eftersom hon är blandras kan hon ju inte tilldelas titeln champion. Men får hon något annat som visar att hon är champion och klarat proven? Som ett bevis/diplom/intyg?

Sv: Viltspårprov-champion, blandras

Jag tror inte det, däremot får du ju domarens kritiker som du kan använda som bevis.

Fast de registreras väl på hennes tävlingslicens? Då borde man få upp det i skk om man slår på henne?

Ja, om det reggas på hennes tävlingslicens får man upp det genom att söka på det numret på SKK HUnddata. Championat kan du inte få, fråga SKK om de har annat diplom/titel när det gäller oreggad hund. I lydnad får man ju t ex lydnadsprovsdiplom elit istället för championatdiplom/titel.

*halvt knapplån*

Det finns tyvärr inget diplom för oregistrerade eller blandrashundar när det gäller viltspår. Och som de flesta här sagt, en oreggad eller blandras kan inte bli champion. Så då får väl resultaten stå för beviset.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 906
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 624
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 433
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023