Vilseledande marknadsföring?

skuggi

Trådstartare
Vi ska sälja lägenheten och jag började kolla efter vilken mäklare som kan ha en bra deal.
Jag ser direkt Erik Olsson som skriver "Jag betalar ditt arvode", det låter ju toppen, tar de inget arvode alltså?
Men nej, så är det ju inte alls.
De menar att de ser till att man får bättre betalt för sin försäljning via dem, så mycket bättre att det (ofta) motsvarar deras hela arvode.

Spontant blir jag grinig och tycker att det är vilseledande att skriva så när det ju inte stämmer..
Är det att betrakta som vilseledande, eller är konceptet (att de inte skulle ta något arvode) så orimligt att det inte räknas som vilseledande?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 486
Senast: Blossi
·
Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 388
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV