Villrådig angående sadelköp...

På Stübben är det nog 32-33, på Albion Wide, på Frank Baines X-wide, på Crown 33. Min KN kallas Wide av försäljaren men jag vet inte vilken beteckning tillverkaren använder. Tror det är 33 i Zaldi också.

mvh Jessica

Prestige! Hippos-serien ligger runt 10.000, finns i båda hopp, allround och dressyr. Alla är ganska svängda i bommen, har rundbossor, hoppsadeln är aningens mer svängd än dom andra. Lädret är jättefint.Dessutom går dom att få rejält breda, ända upp till 37, det är x-vid. Och så är domväldigt mjuka och sköna, livstid på bommen, som går att värme om.

Har en Golden Star till min pensionär, som är lite svankig, har mega-manke och väldigt bred (bom 37). Ända sadlarna som ligger perfekt på honom!

Tycker absolut att du skall prova Prestige, passar dom så är det super-sadlar för att vara i den prisklassen! :bow:

Bates och Wintec är ju precis samma, så då är isf wintec lika skadligt.... :smirk:
Vore intressant att veta Varför han sa det?? :confused:

Men hon ville inte ha en sadel som var för mycket svängd i bommen, och Prestige är ju (tyvärr) det. Dom är annars vansinnigt sköna att rida i! :love:

Fick tyvärr sälja min underbara Prestige Venezia eftersom den var alldeles för svängd i bommen för pållen. :cry: Så antagligen blir det nog svårt att hitta en annan prestige som passar... Annars hade det helt klart varit ett intressant alternativ.

På Stübben är det nog 32-33, på Albion Wide, på Frank Baines X-wide, på Crown 33. Min KN kallas Wide av försäljaren men jag vet inte vilken beteckning tillverkaren använder. Tror det är 33 i Zaldi också.

Tackar!:bow: Inte undra på att min gamla stubben i bomvidd 31 är för smal då...

Bates och Wintec är ju precis samma, så då är isf wintec lika skadligt....
Vore intressant att veta Varför han sa det??

Ja, det tycker jag också. Kommer verkligen inte ihåg vad det var han sa exakt. Skall se om jag hittar telefonnumret så får jag väl ta och ringa honom igen och höra.

Du kan kika på deras hemsida www.globussport.se. Sharpmans har Globus-sadlar, men det är väl en bit från dej..

Hittade faktiskt en Globus dressyrsadel i ridsportbutiken som jag var inne i igår. Den såg väl rätt ok ut med tanke på priset. Tyckte kanske att den var lite knölig i stoppningen och sen var den inte alls överrens med min rumpa... :crazy: Kanske berodde det på att jag precis innan provsuttit i en Albion :love: för drygt dubbla priset...

Får nog fundera på det här med hur mycket pengar jag skall lägga på en sadel. Fastnar ju hela tiden för de lite dyrare modellerna och det verkar ju inte helt lätt att hitta nåt begagnat som passar heller. :crazy: Samtidigt vill jag ju inte köpa nåt jättedyrt när jag är så gott som tvärsäker på att hästen kommer att muskla sig snabbt och då växa ur sadeln + att han inte kommer att bli så mycket mer än promenadhäst i framtiden (det är klart, han förtjänar att ha en bra sadel ändå, men nån måtta får det väl vara på priset ändå...).

Om du bor nära Gbg så kolla på JC-sadlarna som dom har på My One, är nästan helt hundra på att det är samma som Globus!!

Om du bor nära Gbg så kolla på JC-sadlarna som dom har på My One, är nästan helt hundra på att det är samma som Globus!!

Tror du det? Jag har kikat på JC-sadlarna och de är inte på långa vägar lika den dressyrsadel från Globus som jag såg igår. :confused:

Tycker annars att JC rätt okej, har bara lite svårt för personalen i den butiken som säljer dem så jag brukar undvika att handla just där. Känns som om man vill köpa sadel av nån som man litar på...

Liknande trådar

Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och...
2
Svar
23
· Visningar
2 980
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: aida
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 462
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka