Vill tävla

L

llinn

Usch, jag skulle så himla gärna vilja tävla. Kanske låter konstigt, men jag älskar verkligen att tävla, och skulle vilja tävla, på riktigt.
Men jag har ingen möjlighet att göra det. Egen häst har jag inte råd med. ( Är 15 år ) Och hur ska man annars kunna tävla?
Jag rider på en ridskola, som verkligen är världens bästa. Och jag tävlar där i bland, men bara på klubbtävlingar. Vi får inte åka iväg och tävla med hästarna någon annanstans.
Så jag vet inte vad jag ska göra, för att få tävla? Det finns ju ingen möjlighet. :/

Sv: Vill tävla

Bli medryttare! :D

Jag har aldrig haft en egen häst men har tävlat relativt regelbundet sen jag var 13 år (är 17 nu), och det på flera olika hästar! :D

Byt ridskola, till någon mer tävlingsinriktad om det finns möjlighet..
Varför får ni inte åka och tävla? :confused:
Det är ju jättebra för både elever och hästar att göra det..

Annars om det finns försäljningsstall/uppfödningar i närheten - fråga där om det finns möjlighet att du kan få börja tävla om du hjälper till där. (Fast då kräver det ju ofta lite mer än bara rida nån gång i veckan..)

Eller skaffa medryttarhäst :p

Att bli medryttare på en lämplig ponny eller häst är nog det bästa men se till att tänka över vad du är beredd att göra, hur mycket hjälp du behöver och vad du kan erbjuda hästägaren.

Var för det första ärlig med dina ridkunnskaper och tävlingserfarenheter, om du ljuger eller brer på så märks det ändå ganska snart.

Är du beredd att betala för att få rida och tävla eller kan du "betala" i form av stalltjänster eller utbildning av hästen?

Har du hjälp med träningar och någon som kan köra dig till tävlingar och hjälpa dig där?

Sätt ut en väl formulerad annons eller svara på annonser men se till att välja dina ord.

Ridskoleryttare söker häst att tävla på! ger nog inte många svar.
Något i stil med: Ambitös ryttare söker häst att utvecklas med! är bättre
Skriv lite om dig själv och att du gärna vill tävla så får du se vad du får för svar.

Annars kan du ju gå runt till olika stall i närheten och se om där finns någon som kanske vill ha lite hjälp.

Jag tror som de andra i tråden på att försöka skaffa en medryttarhäst. Jag tror nog det kan finnas de som vill ha sin häst tävlade - jag skulle gärna ha en till min pålla.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 929
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?