vill tävla fälttävlan!!

Nickelodion

Trådstartare
Jag har, ända sen jag bestämde mig för att byta häst, velat tävla fättävlan. Jag köpte ett fullblod som gått debutant klass med felfritt resultat.

När jag prov red honom fick jag även prova på att hoppa lite enklare hinder. :bump: :)

Jag skulle villja veta hur man gör för att ta fältävlanskortet, hur länge måste man träna hästen (och mig själv) för att klara det? Har förstått att det är ett ridprov där man ska visa att man kan rida rätt på diverse hinder och att man ska kunna hålla olika galopp tempon. Är det teori också?

Just nu tävlar jag honom i banhoppning ca 1m-110.
Jag tror att min häst skulle tycka det var jätte roligt att få komma ut på terrängbanan igen! :banana:

Sv: vill tävla fälttävlan!!

för att ta f-märket ska du kunna rida på olika typer av hinder, typ hoppa en liten bana på debutantnivå, och kunna rida i ett bestämt tempo. det är åxå ett teoriprov som för grönt kort ungefär fast bara från fälttävlansTR.

Sv: vill tävla fälttävlan!!

Jag gjorde precis som dig, tyckte att det verkade kul med fälttävlan så jag köpte ett fullblod som hade gått 3 st deb :)

Jag var ute i terrängen en gång innan jag tog fälttävlansmärket, det är inte särskilt svårt, bara några små skutt + temporidning. Och ni behöver inte ha superkondis för att fixa det :smirk:

Det är även ett teoriprov fast det är typ som grönt kort provet, jag satt och gjorde det med en bunt 7-åringar :p

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 658
Senast: scizofren
·
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 339
Senast: muppia
·
S
Fälttävlan Jag har alltid tyckt att fälttävlan ser totalt livsfarligt ut. Men efter att ha sett Falsterbo hunting så blev jag nästan lite sugen att...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: staaria_
·
C
Fälttävlan Jag har funderat lite på att tävla fälttävlan. Hur går det till? Hur vilken stl är det på hindrena ( har stor häst), vilket dressyrprog...
Svar
1
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka