Vill se fina "orginella" boxgaller!

lille skutt

Trådstartare
Vad är det som gör stall/boxinredningen till en lyxbox?
Då stallbygget blir mer kostsamt än beräknat, så har jag fått lägga tanken att inreda med lyxköpeboxarna åt sidan...
Tänkte nu att man kan ju göra boxarna själv och köpa fina galler eller gallermaterial som sätter piff på inredningen ist.
Så fram med alla era bilder eller andra sidor som ni vet har/säljer sådant.
Måste ju ha en bra anledning till sambon när jag ska framföra vad han nu ska få göra:angel::D

Sv: Vill se fina "orginella" boxgaller!

Våra boxar är murade med betonghålsten, och boxdörrarna måttbeställda från ett lokalt företag. Boxgallren är egentligen inbrottsgaller med en ram runtom (tillverkade på plats av killarna som murade upp boxarna).
Det kostade i runda tal 150 000, inklusive moms, att få murat upp fem boxar och sadelkammare (isolerad). Boxgallren ingick. Själva jobbet gjordes på 12 arbetsdagar!
Boxdörrarna var förhållandevis dyra, 7750/st inklusive moms.

Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id304967_page0.html

Jag har än så länge bara hittat detta se länk som man kan köpa färdigt.
Sedan ett annat företag i gbg. men då får man köpa stänger och svettsa allt själv:crazy:

www.qvesarum.se

Ja, jag håller med om att priset är ganska maffigt...
Men efter att ha letat och ringt runt till olika boxförsäljare så har jag insett att om jag vill ha ngt. mer "exklusivt" så får man fixa det själv:p
Priset för galler samt virke kostar i det närmsta samma som de flestas standardboxar, vilket jag helst inte vill ha!

Men smakar det så kostar det ju offtast:(

Så här ser mina boxar ut.
l_p9190163.jpg

l_p9190162.jpg

& gallret i mellanväggarna.

Om inte annat kan man prata med svetsare i närheten de har ofta massor av ideer på lite "krusiduller" som man kan svetsa på gallren.

Myrby har ju återförsäljare och montör här på byn. Vet att de har sådanna krusiduller som Bounce har i sitt stall. Kan bli döläckert. Jag vet inte huruvida man bara kan köpa galler, annars är det ju i alla fall lite inspiration.

KL

Glöm inte säkerheten heller:cool: En del vackert kan bli en dödsfälla om du har en häst som av någon anledning sparkar igenom:crazy:

Men det tänker du säkert på:idea:

Shit, vilket snyggt stall:love:
Mycket fint!!!!

/J.

Jo det hoppas jag verkligen att leverantören av min inredning tänkt på.;)
Kan lova att det är rejäla grejer:laugh:

Liknande trådar

Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 713
Senast: ainasoja
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 664
Senast: Jeronimo
·
Hästmänniskan Alla ni som har murat upp era stall vilet material använde ni? Har det isf. hållt bra? Varför valde ni just det materialet? Gjorde ni...
Svar
15
· Visningar
9 553
Senast: Immer
·
Hästmänniskan vet inte om jag lägger denna rätt men flytta den i så fall... jag skulle gärna vilja höra från er som äger eller hyr HÄSTgård...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 538
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar