Vill prova FT

fluffig

Trådstartare
Hej
Vi är några ryttare i NV Skåne som skulle vilja testa FT, vågar vi skriva att vi faktiskt mest rider dressyr? Har testat på en del småhinder men skulle vilja testa mer.

Nu är frågan hur man lättast gör för att få en bra inledning för både oss som ryttare men framförallt för våra pållar. Vi har gott om banor runt omkring men vi skulle gärna ha någon form av tränare eller någon som själv rider FT som kan hjälpa oss lite.

Visst kan vi ta med och hästarna och åka ner till Tågarps bana och testa men jag skulle tycka det var bäst att försöka få någon vänlig (och lugn:angel:) själ som kan ställa upp som support för oss?

Hur hade ni gjort?

Sv: Vill prova FT

Kolla upp på de olika klubbarnas hemsidor, där brukar det stå när de har träning på terrängbanan. Eller kontakta personen som ansvarar för banan och fråga.
Det bästa är att vara med på en träning för en riktig tränare, säg när ni anmäler att det är första gången så hamnar ni säkert i en grupp som passar :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 329
Senast: Beeboppe
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 141
Senast: Jakobine
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu nånstans omkring 2½ år sedan som jag slutade rida. Jag red på ridskola då och slutade för att jag tyckte att det inte gav mig...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka