Har ett problem med mitt fbl sto.Jag tänkte att ni här på dressyr forumet kanske har goda råd att ge.hon har gått på galoppen tills hon var 5år.Efter det är hon omskolad till ridhäst. Är både dressyr och hopptränad enligt förra ägaren.Hon är 12 år har ej gått på 4år.Innan hon blev avställd tränades hon en del i western.Jag har bara ägt henne i 4månader.Till problemet:Hon vägrar ta stöd i bettet! Minsta lilla jag försöker ta lite i tyglarna åker huvudet upp som en giraff! Släpper jag tyglarna så trampar hon på bra under sig,söker sig neråt och slappnar av.I skritt kan jag ta i tyglarna och hon vågar ta stöd men så fort jag börjar trava åker huvudet upp och hon vägrar ta stöd.Om jag lägger mej på en volt med lång tygel och travar och försöker korta upp tyglen lite åt gången går det hyffsat bra med ytter tygel men jag får inte korta inner tygel.Har fått råd att använda gramantygel och det går bra ända tills jag inte använder den då är det samma sak igen och jag vill inte rida på graman hela livet.När hon håller huvudet nere så går hon kanon bra!Någon som har några bra tips?