Vill inte stå några sekunder i transporten hj'lp

Empalie

Trådstartare
jag har fått poblem med min pojk han vill inte stanna kvar i transporten. Han har alltid kunnat vara lite svårlastad men nu innan han blev skadad ( i movember) så h hans beteende förämdrats. Vi har haft ett jäkla sjå och försökt det mesta men han är ruskigt smart och inte ett dugg rädd utan jävlas bara. Det går inte att bli arg eller tex använda spö för då blir han helvild av all över skottsenergi och han blir farlig, ror det eller ej. idag har jag tränat och han går på sedan antingen går han ända fram eller halvägs innan han bara betsämmer för att gå ut och då finns det inget man kan göra. Han ska bara ut. Jag kom o tänka på en grej min bom där bak går inte jättesnabbt att stänga men kan man försöka att knyta ett stakrt grimskaft som går snabbt att fästa och sedan så snabbt man kan stänga bommen naturöigtvis men så han känner att ngt ta stopp!:banana::banana:

Sv: Vill inte stå några sekunder i transporten hj'lp

Låt han backa ut. Låt han hålla på att gå ut och in. Om det så skall vara 100 ggr. Till slut så kommer han på att det är bekvämare att stanna kvar inne. Tid och tålamod.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 370
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 533
Utrustning Min häst har idag haft lite väl avancerade acrobatiska övningar för sig i transporten och lyckats knäcka (!!!!:devil::devil::devil:)...
2
Svar
26
· Visningar
5 658
Senast: Nominous
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
7 131
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar