Vill inte gå ut...

Nenneh

Trådstartare
Alltså nu kommer jag m en knepig fråga igen hoppas ni står ut :o
Jo nu dom 2 senste veckorna så har inte min tik velat gå ut man får dra å putta ut henne :crazy:
Å när man väl fått ut henne så sätter hon sig precis nedanför trappen å kissar å bajsar sen upp till dörren igen eller rusar in om man har dörren öppen :o
(Bor ute i skogen nu så d e utanför vår ytterdörr inte inne i nåt samhälle )
Å vi har ytterdörrarna öppna hela dagarna så dom kan gå in å ut som dom vill.
Men icke så nicke den madamen :( Hanhunden kan vi i allafall få med oss om vi tar en promenad men inte ens d e tillräckligt lockande för vår tik å hon som annars ÄLSKAR gå i skogen å bort till dammen å bada....
Visst att d har varit varmt å kvaft dom senaste dagarna men d har aldrig varit några problem annars m henne hon har alltid annars älskat att ligga i trädgården å spana på kidzen när dom leker å skälla på förbi passerande människor å bilar å helst ligga i solen å sola :)
Men allt d har hon slutat med å hon e ju inte gammal blir ju bara 3 i vinter...
Å hon e pigg å busig inne som vanligt å kan härja runt här m hanhunden men när han springer ut så stannar hon i dörren å bara tittar på han å sen vänder in igen :crazy:

Någon klok som har något förslag varför hon har börjat med detta???
Har aldrig haft en hund innan som varit så här...

Sv: Vill inte gå ut...

Har inga kloka råd men en hund som beter sig så i omgångar.
Oftast är de i samband med löp, då vill hon helst inte gå ut alls och har väldigt bråttom in igen.

Sv: Vill inte gå ut...

Oki men hon ska inte löpa förrän i okt så jag tror inte d e i samband m löpet.... Men jag får hoppas hon snart slutar upp m sina fjantigheter för jag ringde vet oxå å pratade m dom å dom sa bara att vänta ut d d kan vara värmen som gör det....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 270
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka