Vill inte dricka upp vattnet!

M

_Mal_

Hej.
Jag undrar bara om någon vet hur man kan göra för att få hästen att dricka upp vattnet man har i maten. Min häst får betfor och givetvis så sväller ju det i vatten, men hon dricker inte upp vattnet när hon får maten, utan lämmnar kvar det. Något bra tips? :bump:

Sv: Vill inte dricka upp vattnet!

Måste hon dricka upp det då? En del hästar tycker helt enkelt inte om soppa i krubban... Man behöver ju inte blötlägga betforen såpass att det blir massor med överskottsvätska när den svällt färdigt.
Dricker hon tillräckligt med vanligt vatten??

Sv: Vill inte dricka upp vattnet!

Använd mindre mängd vatten,(1 del betfor + 2 delar vatten brukar bli lagom till strimlad betfor) och häng istället in en hink med rent vatten i boxen om du är orolig att hon får i sig för lite vätska. Många hästar dricker mer ur hink än ur vattenkopp.

Liknande trådar

Hästvård Bra tips och idéer vad vi kan blanda i vattnet? Kört med juice tidigare men det vill han inte ha nu. Han dricker någorlunda ute vad jag...
2
Svar
20
· Visningar
861
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 102
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama