Vill inte dricka kranvattnet

Kalaspinglan

Trådstartare
Varken min eller grannens hund vill dricka vårt kranvatten (kommunalt vatten). Min hund dricker väl möjligtvis om jag precis diskar skålen (vilket jag gör i princip varje dag) och häller upp nytt fräscht vatten, men har det stått någon timme så dissar han det helt och står och gnäller vid ytterdörren och springer sedan till någon gammal kruka med regnvatten som stått i hundra år.

Undrar vad det kan bero på? Iom att grannens hund är precis likadan blir jag ju lite fundersam, kan det vara så att det bor två hundar med fix idéer i samma område? Eller kan det vara något fel på vattnet? Jag har tom prövat att byta vattenskål till olika material och storlek..

Sv: Vill inte dricka kranvattnet

Det här har jag läst om i Hundsport. Är tydligen vanligt i städer. Ibland smakar kommunalt vatten pyton, dessutom luktar det illa. Där jag bodde förut tog de bort kloreringen (heter det väl) i vattnet. Då drack inte jag, det smakade vedervärdigt. Så det är klart något galet. Koka upp några liter och låt det kallna och testa om hunden dricker. Här finns en egen djupborrad brunn och vattnet smakar ljuvligt.

Liknande trådar

Hundhälsa På senaste tiden har jag märkt mer och mer att min hund inte vill dricka vatten. Började då hälla vatten över maten för att få i henne...
Svar
11
· Visningar
29 447
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka