vill inte bli riden?

Calippo

Trådstartare
Har ett 23 årigt gammalt sto som är mycket pigg och fräsch. Har hört att gamla hästrar säger till när de inte vill bli ridna längre, undrar om någon har någon erfarenhet av detta.

Sv: vill inte bli riden?

Med detta menas att du måste se din hästs signaler och om de inte verkar mår bra av ridningen så bör du lägga ner. Som du säkert vet visar alla hästar hur de mår olika mycket så en del hästar kan gå och ha ont länge utan att visa något medan andra haltar som om de brutit benet fast de kanske bara har fått en sten i hoven. Lär dig att se hur just din häst mår.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 973
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Roxy
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka