Nickelodion
Trådstartare
Nu måste jag tjata om mitt fullblod igen, men han har börjat med nåt konstigt beteende när jag ska ge honom hö i hagen (Morron och lunch hö) Han går fram till hö-högen (springer rättare sagt) men sen står han där och bara kraftsar med framhovarna och äter inte...
Blir orolig varje gång, så har tagit in honom och bjudit honom på hö och då äter han (kollade tempen åxå men var normalt)
För övrigt så äter han alltid sin mat i boxen väldigt gärna.
Kan det vara så att han helt enkelt inte är specielt hungrig ( får ca 10-15 kg hö om dagen) eller kan det vara något med tänderna?? Stressad?
Detta har hänt kanske 3-4ggr sen det blev vinter.
Kanske ska säga att han äter inte vad som helst heller (lite kinkig med maten) nån som sett/varit med nåt liknade?
/Mallan
Blir orolig varje gång, så har tagit in honom och bjudit honom på hö och då äter han (kollade tempen åxå men var normalt)
För övrigt så äter han alltid sin mat i boxen väldigt gärna.
Kan det vara så att han helt enkelt inte är specielt hungrig ( får ca 10-15 kg hö om dagen) eller kan det vara något med tänderna?? Stressad?
Detta har hänt kanske 3-4ggr sen det blev vinter.
Kanske ska säga att han äter inte vad som helst heller (lite kinkig med maten) nån som sett/varit med nåt liknade?
/Mallan