S
saknad_
Det är nämnligen så att jag har en egen c-ponny (6-åring), som nyss har fått hovbensinfalmmation och ska vila 2 veckor till. Han var till salu precis innan det och skulle bara vetrinärbesiktigas i princip. Så var vi nere i Skåne och kollade på ponnyer, hittade då en jättefin d-ponny(4 år), som jag köpte. Ungefär 2 dagar efter att vi hade fått hem honom så fick han erlischia , köpet gick tillbaka och han åkte till skåne för behandling. Nu är han återigen tillbaka hos mig på foder, för eventuellt senare köp. Men nu är det så att jag har fått en förfrågan av en uppfödare att ta emot ytterligare en D-ponny (7 år). För tillridning så att han kan sälja den senare. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, för bara några månader sen funderade jag på att sluta , eftersom mitt hästintresse inte är så stor på just vintern & hösten, ( jag rider varje dag, fast jag tycker inte att det är så kul). På våren & sommaren tycker jag att det är skitkul , men då blir det ju ca 3 - 4 tävlingar i månaden med. Och jag kan säga såhär , att om jag inte skulle ha tillgången till att träna och tävla så mycket som jag gör , så skulle jag inte rida, för jag tycker inte att det är kul om jag inte har något att se fram emot. Jag är 15 år och går i 9:an , till gymnasiet nästa år funderar jag på att gå natur. Det är ganska svårt att bestämma sig om man ska sluta eller inte, med tanke på att kompisar i stan lockar, men när jag inte har någon hst att rida , så saknar jag det! Kanske är för att man har haft hästar i sitt liv sen man var 1år . Jag har eget stall hemma. Jag har beslutsångest kan jag ju säga , hjälp någon?!