malinsky

Trådstartare
Nu är kandaret jag suktar efter nedsatt!!

...till 4500 :crazy: Ett Albion - KB och det är så mjukt, och så fiiiint!! :bow: Någon som har ett sådant??

Har ni ngt ni suktar efter men har inte råd??

Sv: Vill ha!!

Snarlikt detta fast med vitt foder - lägg till vitt på nosgrimman, den är lite bredare än denna tror jag. Det jag gillar med tränset.. förlåt, kandaret att det är så skjukt mjukt härligt fodrat!!! Det är som "fluff" i nackstycket och det som är runt snoken. Lädret är supermjukt även fast just dessa träns har hängt i butiken flera år nu - nedsatt från över 6000 :eek:

http://www.consensus-shopping.com/advancedsaddlefit/images/bridles_albion_kb.jpg

det kandaret från albion är riktigt snyggt,:love: mjukare läder får man nog leta efter. Jag kollade på det i sommras i en butik. Bredvid hängde några OS träns. Dom kändes som riktigt dålig kvallite jämnfört med lädret på albion som var mjukt och smidigt redan från början.

Tycker att dom såg små ut i storlekarna?

Personligen tror jag att ett os eller döbert är mer lättsålt om du tröttnar på det än ett albion. Mindre kända märken verkar inte vara gångbart alls. Jag har ex ett sabre som endast är provat på förra hästen jag tänkte bli av med men det är omöjligt. ändå har jag annonserat ut det för halva inköpspriset som var 3000kr. :mad:

Två bruna OS-kandar, rundsydda samt två OS-träns med blingbling-pannband.
Hästarna vill ju ha varsitt!

Samt ett Lapeltäcke till Lilleman, beige/sand-färgat m. gröna kanter och sömmar - så sjukt snyggt :love: Skulle göra honom ÄNNU snyggare, om det nu är möjligt :D

Önskelistan just nu:
Rundsytt OS kandar, vit fodrat med detta OS pannband (kristall modellen så klart!):
17540e21.jpg

Nya dressyrstövlar, Petrie Anky Elegance (vad som hände med mina Petrie Anky (var inte Elegance modellen) är en personlig händelse/hemlighet så jag kommer inte att svara på den frågan).
Svart Kyra.K vinterjacka
En beige alt. choklad brun vår jacka
Och så några schabrak, typ 5-6st..

Senast ändrad:

Köpte ju det jag inte hade råd med för ett par månader sedan - så nöjd! :love:
Ett Dy'on-träns.
cPICT0124_original.jpg

Just nu ligger ett Horseware Rambo Wug 370 g högt på listan över har-inte-råd-med-saker, men det har ju inte så mkt med dressyrsidan att göra! ;)

jag önskar mig:

- ett OS kandar med svängd pannband, med "bärnstens" stenar,
- ett OS träns ------------------11---------------------
med svart foder.

ett par köhnings stövlar.

japp sir.

fasst allra allra helst hade jag velat ha dom i lack, och lacknosgrimma på kandaret!:love:

men de känns som om de blir för mycket just nu, så jag nöjer mig med de jag skrev på önskelistan!;)

Men om du skulle ha haft de lackade så skulle du väl ha haft dem som renodlade tävlingsstövlar då man sliter lätt på lacken (inget jag vet om men rent logiskt borde det vara så).

Tack Eve, glömde ju det lackade OS kandaret på önskelistan + det pannbandet jag satte ut en bild på förut ;) (usch drygt 1150kr för pannbandet och ytterligare 5xxx kr för kandaret).

ja givetvis är lackstövlarna enbart till tävling!
så därför önskar jag mig som andra=)
eller varför inte båda? önska kostar ingenting:idea:

Jag vill ha

Stövlar med dragkedja på insidan

365 set med matchande lindor och schabrak, eller säg 400 om man vill variera:p

Ridhus
Ett träns med lacknosgrimma (finns det? eller bara som kandar?)

Det är det jag vill ha just nu

Förresten, vet ju precis vad jag vill ha!

En egen gård med runt 10 ha mark inom några kilometer från samhället som jag bor.
Ridhus och paddock givetvis. :cool:

leta upp en återförsäljare så kan de beställa hem,

jag vet tyvärr inte vad de kostar,

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 914
Senast: Sirap
·
Dressyr Här kommer jag och lägger ut ännu en tråd. Dottern på 13 år söker en ponny att utbilda(även med hjälp av tränare) och sedan tävla med i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 214
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar