Vill ha tips på hoppövningar!

S

Sofia-J

Hejsan! Nu vill jag ha in massor av olika hoppövningar som jag göra med min ponny :) Han är ganska så feg så vi tränar mycket med läskiga hinder :)

Sv: Vill ha tips på hoppövningar!

Det finns ju miljoner roliga hoppövningar att göra :) men om du vill göra honom lite modigare kan du ju hänga läskiga saker på hindrena (typ jackor och så) och bygga upp hinder av ovanliga saker (halmbalar, spannar m.m.) eller bara ställa och lägga läskiga sakerna brevid hindret.

Eller kan man vända på det, hoppa bara "snälla" låga hinder tills det funkar. Börja sen suxesivt med att öka "läskigheten". Det är viktigt att öka deras självförtroende och att dom ska tycka att "dom är modiga" och att det inte alltid är läskigt att hoppa. Vilket det kan bli om man bara hoppar sånna hinder.:idea:

Jo halmbalar eller höbalar kanske man skulle testa, eftersom vi också börjar träna lite terränghinder :rofl:

Ja, fast jag tycker redan att det funkar ganska bra med de vanliga hindren :) Men jag ska börja lite lätt med mer titthinder..

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: elendril
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka