Islandshästryttare
Trådstartare
Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag noll invändningar mot hackaren som följer dessa ligor i realtid genom att hacka sig in i bedragarna datorer. Särskilt när han gick in och aktivt avbröt ett pågående bedrägeri så blev jag helt varm inombords. Särskilt eftersom hackare också ger vidare materialet till polisen. Vet att hackaren begår ett brott dock men jag har svårt att tycka att han ska få ett straff.
Jag kan inte för mitt liv förstå varför inte bankerna kan införa en frivillig spärr på några dygn för större transaktioner. Som kräver att man ringer in till telefonbanken och bekräftar uttaget efter tre dygn eller liknande. Nu är ju några häktade misstänkta för grovt bedrägeri med stöd av detta materialet. Tyvärr är väl straffen rätt låga på sex år eller något sånt.
Det här är systematisk utstuderad brottslighet som borde ge rejäla straff. Samtidigt känns det sjukt att bankerna kan få in oss i ett sånt system att vi bokstavligen kan flytta stora summor pengar med några klick.
Vad tänker buke både om brottsligheten, lagarna och om banksystemen?
Jag kan inte för mitt liv förstå varför inte bankerna kan införa en frivillig spärr på några dygn för större transaktioner. Som kräver att man ringer in till telefonbanken och bekräftar uttaget efter tre dygn eller liknande. Nu är ju några häktade misstänkta för grovt bedrägeri med stöd av detta materialet. Tyvärr är väl straffen rätt låga på sex år eller något sånt.
Det här är systematisk utstuderad brottslighet som borde ge rejäla straff. Samtidigt känns det sjukt att bankerna kan få in oss i ett sånt system att vi bokstavligen kan flytta stora summor pengar med några klick.
Vad tänker buke både om brottsligheten, lagarna och om banksystemen?