Vill börja..

E

EricaB

Jag har ett fullblod som gick på banan när han var yngre. Och nu vill jag pröva det, som amatör jockey. Saken är den att jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga.
Hästen är 7 år, valack. Jag är 25 år, 169cm/62kg.
Så snälla berätta lite hur jag ska göra, kan jag rida löp trots min storlek?
Finns det prispengar att plocka hem som amatör på sin egna häst?

Sv: Vill börja..

Jag har ett fullblod som gick på banan när han var yngre. Och nu vill jag pröva det, som amatör jockey. Saken är den att jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga.
Hästen är 7 år, valack. Jag är 25 år, 169cm/62kg.
Så snälla berätta lite hur jag ska göra, kan jag rida löp trots min storlek?
Finns det prispengar att plocka hem som amatör på sin egna häst?

Ta dig en titt på unggalopp.nu (även på galoppsport.se) där finns massa info om amatörjockeys mm

Steg 1 kurs på täby galopp är det tid för att anmäla sig till NU! Varmat att rekomendera om du är nyfiken på Galopp. http://www.tabygalopp.se/div/steg1kurs.html kursen vändersig till personer som är nyfikna på galoppsporten.

Kort kan jag svara på dinna frågor. Din vikt och storlek är inget problem som amatör. Och JA, det är prispengar i amatörlopp.

/Ninni

Liknande trådar

Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 843
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 230
Senast: Oknytt
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 212
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024