Vilket upplägg?

Sv: Vilket upplägg?

Hur ofta tävlar ni? Det är lite olika från 1-3 gånger i månaden
Hur många klasser per meeting? om det är 2dagars 3 klasser högst
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Jag är absolut nöjd om ponnyn gått bra och det var en fin runda. Det beror lite på dagsformen helt enkelt.
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Nej, eller beroende på varför. Om det var jag som red dåligt blir man ju såklart sur på sig själv men annars så nej.

Van får iaf försöka vara flexibel, men jag kräver ju inte mer än vad jag vet att min ponny klarar men bakslag får man ju alltid räkna med är ganska van då min ponny har ett jäkla temprament ibland! :P

Ja, jag brukar rida lugnare på meetingets förstaklass eftersom de ofta är en lätt framridningsklass eller vad de heter! hästen ska ju orka de andra dagarna oxå!

Jag har ridit på LB LA nivå nästan hela detta år. ponnyn är född 2000 o har aldrig tävlat i hoppning med någon annan än mig på ryggen. Men vi är kvalade till msv o ska förmodligen starta det till sommaren 2008, men man vet aldrig vad som kan hända här på vårkanten. :)

Vilken bra koll du verkar ha :bow:. Vad har du för ponny?

Haha tack ;)

Hon är en D-ponny f.2000
jätte trevlig och hoppar super. :)
Men ibland oftast på höstkanten och ibland på våren kan hon bli lite känslig och via mkt temprament men de är bara när man rider typ. då hoppar hon och far åt alla håll utom dit man ska xD

Kan få en bild oxå :P

Sessan.jpg

Hur ofta tävlar ni?Jag tävlar på lokal/regional nivå ca 2-3 ggr/månad (naturligtvis inte 2-3 tävlingar varje månad, ponnyn har ju viloperioder oxå :p)
Hur många klasser per meeting? Beror på hur många dagar det är, men max 2 klasser/dag elr. 3 klasser/2 dagar
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra?Det viktigaste för mej är inte rosetten utan att få till en bra runda för den nivån klassen är. Om jag tex rider LC vet jag att jag och ponnyn är dundersäkra på den höjden och rider mer på tid än när jag rider högre klasser (LB-LA) Där gäller det bara att få till en runda med bra känsla.
Blir ni arga om ni blir uteslutna?Jag blir sällan utesluten och det beror nog på att jag inte startar i klasser som jag inte klarar av. men naturligtvis har det hänt och om det gått dåligt på en tävling blir jag inte särskilt arg utan går tillbaka ett steg-red jag dåligt?, hade ponnyn en dålig dag?, hade ponnyn ont någonstans?, var klassen för svår för oss? Nästa tävling kanske jag går ner en klass tills allt känns 100% igen :)

Älsklingen :love: :

Senast ändrad:

Sweet Briar?
Heter din häst samma som ditt användarnamn? I så fall har jag tränat en helsyster till din. Väldigt lika!

Haha, helt ot, men är inte det där Dorina?:) (oh no! psyko smile!)

hur ofta jag tävlar:jag tävlar 2-3 gånger i månaden (på samma häst)
hur många klasser i meeting: om det är 3dagars meeting, 4-5 klasser beroende på hästens kondis ;)
2 dagars meeting 3 klasser
blir jag arg om jag blir utesluten: jag blir inte arg men besviken såklart.
om jag rider för att vinna: det beror på klasserna, om det är lätta klasser som man länenr sig säker på, självklart satsar jag, men om det är nya klasser så rider jag mer säkert än på tid (rider absolut inte långa vägar) men satsar inte allt :) tar de säkra för det osäkra ;)

Men tävlingen i södertälje skulle inte den vara i mars ? :)

oj då, det står 2008-03-02 inte 2008-02-03, hahha tack :)
men det finns ju ingen tävling i början på feb :(
vet någon när allsvenskan omgångarna börjar? i div 1?

jo det va ju 9-10 feb i heby också ;)

Senast ändrad av en moderator:

ja självklart ;)
ryttis 5jan
heby 26jan
södertälje 2feb- det va visst 3mars :P
heby 9-10feb
så långt har jag kommit ;)

Senast ändrad av en moderator:

Nee har ingen aning om när allsvenskan börjar :( rider du i stockholms området ? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar