Vilket upplägg?

Zondell

Trådstartare
Vilket upplägg har ni som tävlar ponnyhoppning? Hur ofta tävlar ni?
Hur många klasser per meeting? Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Blir ni arga om ni blir uteslutna?

Sv: Vilket upplägg?

Hur ofta tävlar ni? Max 3 ggr/månad..Jag har två ponnys så jag kan ju tävla lite "utspritt" så ibland blir det varje helg..
Hur många klasser per meeting? beror på hur många dagar, men om det är två dagar så rider jag max 3 klasser/ponny
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Jag rider rätt sällan för att vinna, på tid alltså, men det är ju dagsformen som avgör..Isf satsar jag alltid mer i andra klassen..
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Inte arg..Men klart besviken om det var av någon onödig anledning..(missförstånd t e x)

Hur ofta tävlar ni? 2-3 gånger i månaden ungefär. Sällan meeting, men det händer.
Hur många klasser per meeting? Beror på antalet dagar
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? I och med att jag ridit ungponny en del så är man nöjd när ponnyn känns bra. Försöker mitt bästa och målet är ju att vinna, men man blir inte besviken bara för att man inte vann. Det viktigaste är att hästen gjort en bra runda.
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Beroende på anledningen till uteslutningen kan jag bli arg på mig själv(inte på ponnyn, det är sällan, om aldrig, han som gjort fel) alternativt ledsen, men jag har också varit nöjd med hästen ibland trots uteslutning för att hästen kännts bra och gjort bra ifrån sig trots uteslutningen.

Tävlar inte så ofta, ca 1 gång i månaden pga lite olycker som gjort att jag inte kan rida så ofta utan att få ont överallt.

På meeting hoppar vi jämt 4 klasser, annars på "vanlig" tävling 2 klasser.

Rider jämt för att vinna i omhoppningar. Kör på att jag har ju ingenting att förlora.

Jag blir rejält arg om jag blir utesluten, eftersom hästen lätt gått runt LA så blir jag rejält arg om hon börjar fjanta i LC. Vilket aldrig hänt. Ganska stolt över bara 2 uteslutningar i hela vår tävlingskariärr på nästen 2½ år.

Varför hoppar du LC om hästen lätt hoppar la?

Jag har gått omkull och blivit höjdrädd helt enkelt.

Hur ofta tävlar ni? max 3 grr/mån. aldrig mer än 2 meeting helgerna efter varandra.
Hur många klasser per meeting? max 4
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Klart att man alltid vill vinna men det beror väl lite på dagsformen oxå och vilken klass det är. Men jag är nöjd om det känts bra, hästen har vart pigg och fräsch och man har fått bra språng, en bra och rytmisk runda helt enkelt.
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Beror på anledningen. Besviken blir man ju alltid men är det ens eget fel (som det oftast är) blir man väl mest förbannad, är det hästen som kanske inte vart bussig (vilket min iof oftast är) blir man ju mer ledsen/arg.

dorina.jpg

Den här ponnyn tycker det är kul att tävla :)

Vilket upplägg har ni som tävlar ponnyhoppning?
- Jaaaadu. :confused: Tränare (tillika ägare) bestämmer, jag rider.
Hur ofta tävlar ni?
- Under våren har det blivit 4 tävlingar bara.
Hur många klasser per meeting?
- Aldrig meetings, men två klasser/dag.
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra?
- Jag tävlar för att vinna, men jag blir inte arg om jag inte gör det. Känns det bra är jag nöjd. Känd på min klubb för att vara "speedare". ;)
Blir ni arga om ni blir uteslutna?
- Det beror på. Är det mitt fel så blir jag arg på mej själv. Jag har aldrig haft anledning till att bli sur på honom för att vi har blivit uteslutna, eftersom de gånger vi blivit det så har jag trillat av. Och han kan väl inte rå för att jag inte kan hålla i mej bättre när han hoppar ur mej ur sadeln? :smirk: :D

Vilket upplägg har ni som tävlar ponnyhoppning? Hur ofta tävlar ni?
Hur många klasser per meeting? Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Blir ni arga om ni blir uteslutna?

Aktuell fråga!

Har ni börjat planera för tävlingssäsongen 2008?

Hur ofta tävlar ni? 1-3 gånger i månaden!
Hur många klasser per meeting? Beror på hur många dagar, men om det ärtvå dar så blir det 3, tre dar så blir det 4-5!
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Rider nästan aldrig för att vinna, är jätte nöjd om man får en fin dubbelnolla., placering är bara ett plus :)
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Nae, man kan ju fundera på anledningen. Är inte särskillt bortskämd med at komma runt från den gamla ponnyn., men på den nya så har jag lyckats varje gång :D
Har ni börjat planer inför tävlingsterminen 2008? Jaop, lr lite :)

Jag har gått omkull och blivit höjdrädd helt enkelt.

Då kanske det beror på ryttarens osäkerhet o inte hästen som "fjantar" om det blir uteslutning!?:confused:
Det är sällan/aldrig som uteslutningen beror på att hästen har gjort fel..

Hur ofta tävlar ni? 2ggr i månaden brukar det bli...absolut inte mer än 3ggr i månaden...ibland bara en gång :)
Hur många klasser per meeting? beror på hur långt meeting... 3-dagars blir max 5klasser... 1 första dan, 2 andra och 2 tredje... men oftast 1 tjredje
Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? det beror på va det är för klass och motståndare... är det en lätt klass med få ekipage så rider ja för att vinna men annars är ja nöjd om lillan går runt, med bara 2 stopp och blir överlycklig om hon går felfritt :smirk:
Blir ni arga om ni blir uteslutna? Haha nerå, ja har vant mig...:smirk: blir väl lite uppgiven men inte arg...isf hade jag gett upp och sålt lillan för 2 år sen;)

Det är sällan/aldrig som uteslutningen beror på att hästen har gjort fel..

Hahahahahahahaha!!!
du har verkligen aldrig sett Lillan på tävling!!:angel::D:p
Jorå, ibland är det hästens fel!

ja skrattar alltid när folk säger så, och ber dom rida lillan (eller bara kolla på henne) och sedan säga samma sak (och mena det)

:p:angel:

Hahahahahahahaha!!!
du har verkligen aldrig sett Lillan på tävling!!:angel::D:p
Jorå, ibland är det hästens fel!

ja skrattar alltid när folk säger så, och ber dom rida lillan (eller bara kolla på henne) och sedan säga samma sak (och mena det)

:p:angel:

Men om hästen ofta blir utesluten och inte gillar att tävla - varför utsätta den för det :confused:

Följa de mål man har satt upp! Som nu tex mitt mål starta Msv då får jag se till att rida för det också och inte bara hoppa massa Lb:n utan att kommanånstans!

Hur ofta tävlar ni?
runt 2 gr i månaden

Det beror på vilka klasser jag vill satsa på! Och då tävlar jag ju dem!

Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Det beror på är de en klass som man vill vinna såklart att jag gör det bästa av situationen! Men jag rider alltid för att försöka klara alla hinder felfritt såklart!

Mest besviken och även arg på migsjälv! Men de är inte långvarigt och går ej ut över hästen(kanske bara mamma) :angel:

Följa de mål man har satt upp! Som nu tex mitt mål starta Msv då får jag se till att rida för det också och inte bara hoppa massa Lb:n utan att kommanånstans!

Hur ofta tävlar ni?
runt 2 gr i månaden

Det beror på vilka klasser jag vill satsa på! Och då tävlar jag ju dem!

Rider ni alltid för att vinna eller är ni nöjda om ponnyn känns bra? Det beror på är de en klass som man vill vinna såklart att jag gör det bästa av situationen! Men jag rider alltid för att försöka klara alla hinder felfritt såklart!

Mest besviken och även arg på migsjälv! Men de är inte långvarigt och går ej ut över hästen(kanske bara mamma) :angel:

Är du flexibel om ni fått bakslag? Rider du lugnare på meetingets första klass? Om målet är msv, var är ni idag och hur lång tid tror du det tar?

Van får iaf försöka vara flexibel, men jag kräver ju inte mer än vad jag vet att min ponny klarar men bakslag får man ju alltid räkna med är ganska van då min ponny har ett jäkla temprament ibland! :P

Ja, jag brukar rida lugnare på meetingets förstaklass eftersom de ofta är en lätt framridningsklass eller vad de heter! hästen ska ju orka de andra dagarna oxå!

Jag har ridit på LB LA nivå nästan hela detta år. ponnyn är född 2000 o har aldrig tävlat i hoppning med någon annan än mig på ryggen. Men vi är kvalade till msv o ska förmodligen starta det till sommaren 2008, men man vet aldrig vad som kan hända här på vårkanten. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar