vilket skulle ni föredra?

Absolut stall 2! :)

Men det är väl bara att gå ut och hälla upp vatten till hästarna :confused:...

Eftersom jag jobbar hela veckorna och åker hemmifrån kvart över sex på morgonen så finns det inte en chans att hinna med att åka till stallet för att ta ut vatten.

Men däremot så är det ett kollektivstall så jag har utsläpp ca två dagar i veckan och dom dagarna så kan jag ju åka upp med lite ljummet vatten. Jag tycker det går på samma besvär eftersom jag ändå måste åka upp med lunchhö på morgonen. men jag kan ju inte komma som ny och göra om deras rutiner hur som helst. :smirk:
Man vill ju inte bli totalt impoppulär innan man ens flyttat in ;)

"Men det är väl bara att gå ut och hälla upp vatten till hästarna ... "

Bara det att hagarna ligger en bit ifrån stallet och till två av dom går det att åka bil upp, men till de andra två så är det bara en stig på ca 200m.

Nåja det verkar ju som om fler av er har kusarna ute på vintern utan vatten. Sen får vi väll se hur det blir! man får väll smyga in lite förslag lite fint allt eftersom man kommer in i gruppen så att säga.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 610
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 120
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 530
Senast: Angel
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 116
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII