Vilket schampo/preparat tycker ni är är bäst mot svamp?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
På veterinärs inrådan så ska jag utesluta svamp på en av våra hästar. Det är i mankam,svansrot och även rygg och kors.

Någon som har erfarenhet av något effektivt preparat?

Det kan vara olika hög koncentration av klorhexidin. Vissa andra innehåller mindre klorhexidin än hibiscrub.

Hibiscrub innehåller 40mg/ml om jag inte minns fel, stämmer som du säger att det kan variera. Snål som jag är brukar jag köpa annat märke med samma koncentration :p

Hibiscrub innehåller 40mg/ml om jag inte minns fel, stämmer som du säger att det kan variera. Snål som jag är brukar jag köpa annat märke med samma koncentration :p
Vilken tänker du på som är billigare?
Jag kollade snabbt och kan inte hitta någon som är billigare per ml än att köpa stor flaska hibiscrub :)

Vilken tänker du på som är billigare?
Jag kollade snabbt och kan inte hitta någon som är billigare per ml än att köpa stor flaska hibiscrub :)

Har köpt Trikems i 1L-behållare, det finns nog inte i vanliga butiker dock. Kan hända att hibiscrub vanligtvis är billigare.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 795
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.