Vilket salt för ridbana

Diabetikern

Trådstartare
Hej

Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt?

Magnesiumklorid som även används på sommaren för att binda damm. (vilket jag inte behövet) eller kalimclorid?

Fungerar vanligt tösalt som man t.ex kan köpa på jula?

Var några år sedan vi saltade ridbanan så kommer inte ihåg :)
 
Olika salter har olika fryspunkt. Magnesiumkorid har jag för mig ligger runt 10-12 grader, natriumklorid på 6-7, så har du många minusgrader har magnesiumkloriden en bättre effekt.
 
Jag kör kalciumklorid (cc road).
Den funkar bra om det inte kommer massor med regn precis innan det fryser, men det gäller nog alla salter.. Bor i Mälardalen.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 201
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 457
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp