Vilket program?

F

Falskhet_

Tänkt starta en tränings dressyr. Vilket är det lättaste program för stor häst? Vad innehåller det? Hittade programen på ridsports hemsida men kunde inte öppna de. Tacksam för svar!

Sv: Vilket program?

Det enklaste programmet som brukar vara med på tävlingar är LC:1. Det handlar typ om att man ska kunna kontrollera hästen i alla gångarter, svänga, stanna och ha hästen i nån slags hyfsad form.

Lättaste programmet är LC:1, men vissa av LB-programmen är tacksamma att rida i och med aqtt det finns mycket volter och serpentiner att jobba igenom hästen med.

Personligen tycker jag att lätt B:1 är lättare:angel: det är inte lika mycket raksträckor:D

Okej, har nämligen en travare som är lite svår att hålla i galloppen på tredelat då jag inte kommer tillräckligt tillbaka i sadlen. Men får träna upp i höst och se nästa säsong om man kan testa dressyr tävling. Men är LC:1 med i lokal för häst?

Lätt C är med för lokal storhäst men jag skulle satsa på lätt b om jag var du, spec om du har svårt att hålla galoppen på raksträckor;)

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 536
Senast: Hedwig
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 316
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka