vilket program till att skissa en lägenhet?

S

smurfolina

Ska skissa upp en ritning av blivande nya lägenhet, har varit där o tagit mått på rummen o ska nu göra en ritning. Men frågan är var?? Hittar inget program som jag kan andvända. Nån som har nått tips på program som skulle klara detta?
Skulle vilja se lägenheten med våra möbler i skalenlig storlek. Vill inte rita för hand på papper då det ska suddas o ändra med olika förslag.
Nån med tips?
Kanske till och med ett inrednings program!
 
Sv: vilket program till att skissa en lägenhet?

har oxå fått tips om sketchup, lär vara ett bra program. Ska se om jag kan fixa hem nått.
 
Sv: vilket program till att skissa en lägenhet?

Microsoft Visio har jag, har inte testat det jättemycket men det verkar vara bra! Man kan rita massor av olika saker. =)
 
Sv: vilket program till att skissa en lägenhet?

månsken skrev:
Microsoft Visio har jag, har inte testat det jättemycket men det verkar vara bra! Man kan rita massor av olika saker. =)

Ja, det har du rätt i!
Det var ju bara ett ritningsprogram hon var ute efter, och då fungerar nog Visio jättebra.

Tyckte det är bra med 3D-program så man kan leka tex med hur ljuset kommer in i lägenheten under dagen och se allt uppbyggt...
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 260
Senast: Ajda
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 889
Senast: Nethril
·
Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: fickan
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 918
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp