Vilket märke?

sweet_knorven

Trådstartare
Just nu har jag en Albion till min pålla men den bryggar i stallgången och jag vet inte om det är för mycket eller om hon får såpass rakare rygg när hon arbetar rätt. Jag har även provat Crown sadlar, en Jessica och en Grandes. Båda två var för runda men Jessican passade lite bättre.

Men vilket märke är aningens rundare än Albion? Det är en SLK kanske jag ska tillägga.

Sv: Vilket märke?

Wellington Elite. Passar perfekt på min "mellansvängda" häst rygg. Albion SLK låg iofs också relativt bra på henne, så kanske är det inte rätt alterativ för just din häst. Men testa! För det är en vansinnigt skön sadel.

Wellington är väl för lite halvböjda ryggar? Min häst har rak rygg men inte riktigt så rak att Albion SLK passar...

Wellington är väl för lite halvböjda ryggar? Min häst har rak rygg men inte riktigt så rak att Albion SLK passar...

Oj, jag missförstod din fråga och själva problemet. Med en relativt rak häst hade jag testat en Bates isabelle Werth.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka