Sv: Vilket mål mat tas bort från valpar?
Då bör man nog titta noga på aveln!!!
PL
Då bör man nog titta noga på aveln!!!
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ju den eviga diskussionen. Ifall alla som avlade skulle se över vad man avlar på är det säkerligen inte många som skulle fortsätta och det gäller alla raser. Tyvärr är det ju så att vi människor avlar fram mer och mer osunda individer inom raserna. Det blir ju bara mer och mer extremt....eller "rastypiskt".Då bör man nog titta noga på aveln!!!
PL
Mina 2småa hundar har alltid fått mat 3ggr om dagen bara för att inte deras portioner ska bli så stora. Men att maten mitt på dagen kan variera några timmar beroenda hur vi jobbar.
Ja, det är ju den eviga diskussionen. Ifall alla som avlade skulle se över vad man avlar på är det säkerligen inte många som skulle fortsätta och det gäller alla raser. Tyvärr är det ju så att vi människor avlar fram mer och mer osunda individer inom raserna. Det blir ju bara mer och mer extremt....eller "rastypiskt".
Dåliga höfter, hjärtfel, andningsproblem etc.
Jo, det vore ju en självklarhet egentligen. Men många hundraser skulle ju helt bannlysas i så fall. Och vart går gränsen?Fast då får det bli så tycker jag. Att om alla kollar vad de avlar på och inser det inte är bra, då är det bättre att låta bli än att få fram sjuka hundar.
Nu har ju jag bara 2 st, men jag tycker också att mina hundar mår bäst när de kan äta som de vill. Har alltid en skål med torrfoder som står framme. De får äta så mycket de vill och de reglerar det väldigt bra själva faktiskt. Av de hundarna jag har haft under mitt liv har ingen överätit sig eller ätit för lite. Även de hundar som jag fått i vuxen ålder har fixat fri tillgång utan problem.Personligen tycker jag att mina egna hundflock mår absolut bäst på fri tillgång