Vilket lopp är störst?

Sv: Vilket lopp är störst?

Elitloppet eller Prix de Amérique?
Elitloppet är snabbast och har den bästa inramningen.
Prix d'Amerique är längst och har mest prispengar.

(Fast vinnaren i Elitloppet måste springa 3.218m för att vinna, så det blir ju längre...) ;)

Senast ändrad av en moderator:

PdA är ju världens största travlopp,och säkert väldigt stort att uppleva på plats. Jag har varit på Vincennes ett par gånger, och sett Prix de Paris som "dtörsta" lopp. Sjukt mycket folk men som svensk kände jag inte direkt samma grej som man gör på hemmaplan. För mig personligen är Elitloppet klart större. Det finns nog ingenting som slår en söndag på Solvallas E-läktare. Stämningen där är obetalbar, och det är ju helt galet, därmed blir sporten så mycket större tycker jag

Nu blev jag osäker här. Menar du vilket lopp som rent objektivt är störst? Eller vilket som är störst för "var och en"? Vilket som man helst vinner personligen?
I så fall är det Elitloppet för min del, men att internationellt sett bland hästfolk så är Pd'A huvudet högre, det är min fasta övertygelse.

Och ska man gå ett steg längre så är Pd'A kanske nummer 5-6 i världen bland de lopp jag skulle vilja vinna som hästägare.

Prix d'Amerique är världens största lopp, utan tvekan.
Fast Elitloppet går ju inte av för hackor det heller, men det är skillnad på folket som är där, tycker nog också att det är bättre stämning på Elitloppet om man ser till atmosfären och så.
Men största enskilda loppet? Prix d'Amerique.

Det finns nog ingenting som slår en söndag på Solvallas E-läktare. Stämningen där är obetalbar, och det är ju helt galet,

För att inte tala om övernattningen utanför grindarna ;)

Nää, Elitloppet slår allt tycker jag :d

För mig är Elitloppet större. Inte mkt som slår det, det är ett sånt lopp man längtar till hela året. Iaf jag.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Superkusken Eric Raffin körde in 6,5 miljoner kronor på Solvalla och vann Elitloppet under söndagen. Det firades med fest i Stockholm i...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Elitloppet och Åby World Grand Prix. Det råder huggsexa om de bästa hästarna i världen. – Jag har aldrig haft den här känslan inför ett...
Svar
0
· Visningar
205
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Proffstränaren Anders Eriksson, 34, kör nästa lördag sitt största lopp någonsin: Svenskt Trav-Oaks. Stallet har också fått in sex hästar...
Svar
0
· Visningar
99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka