Vilket kraftfoder har mest protein?

Sv: Vilket kraftfoder har mest protein?

Hestekraft är musli med 134g smb råprotein. Du kan ju prova en annan pelletssort också, Hippo Grow Alfa har 135g smb rp och brukar passa även riktigt kräsna hästar.

finns ju även kraft protein som innehåller 300 gr smltrp. Annars är de väl lucern... Tror de flersta musling innehåller ungefär samma av energi o protein, iaf de jag har kollat på. Finns ju även soja med.

har soja och krafft rehab, men ville ha ett foder i müsliform helst, för att pållan gilla det bäst

Hippo Grow Alfa behöver inte blötläggas, om det var det du undrade. Däremot om man ger t ex luzernpellets så bör man blötlägga dem, då de sväller rejält.

Krafft protein eller soja eller linfrökaka. Dubbelt så mycket protein som luzern.

Ger Krafft Rehab, men hästen gillar mest müsli om hon får välja.
Vad ska jag ge då??

Salsas Xtra Mix har 120g smbrp/kg foder. Det funkar i min foderstat tillsammans med Alfalfa fran Dangroent, har 26g smbrp/kg foder i mitt hosilage.

Har valt detta da min hast precis som din foredrar musli. Aven om jag skulle fa en bra foderstat med ex Krafft protein ocksa.

Senast ändrad:

Apropå linfrökaka som proteinkälla: Vad jag har läst om linfrökaka så är det högt i protein, men hästar tar inte upp det proteinet så bra, och det finns viss risk för att det innehåller för höga halter blåsyra. Därför bör man inte ha det som huvudsaklig proteinkälla, eller ge stora mängder.

Apropå linfrökaka som proteinkälla: Vad jag har läst om linfrökaka så är det högt i protein, men hästar tar inte upp det proteinet så bra, och det finns viss risk för att det innehåller för höga halter blåsyra. Därför bör man inte ha det som huvudsaklig proteinkälla, eller ge stora mängder.

Det har jag ocksa hort, eller rattare sagt sa laste jag om det nanstans pa natet, en artikel fran en tillverkare av linfrokaka har jag for mig.

Jag ger också Salsas Xtra Mix om jag vill ha extra protein. Just nu får det dräktiga och digivande (och svårfödda/gamla) stoet det och håller sig väldigt fin. Hennes föl äter det också gärna.

fick ge runt 13 kr/kg där jag köpte det tillslut och då blev det billigare med lucernet.

Menar du på fullaste allvar att du betalade 325 kr för en säck på 25 kg? Om så har man överskridit rekommenderat pris rejält må jag säga. Att man kliver över med några spänn förstår jag, eftersom frakten tydligen kan skilja sig väsentligt beroende på var man bor. Men 325 kr låter ju inte riktigt klokt.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 028
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?