Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart köpte du det?
Håller på att bli knäpp, tycker det är jättesvårt att hitta återförsäljare för Shire på nätet??
Du förstod mig fel, Sveatäckna kan läcker vid mkt nederbörd.
Andra täcken med både fleece och 100 grams brukar inte läcka.![]()
Då har jag råkat få två väldigt bra sveatäcken
Mina har används när det regnat eller snöat kraftigt å har inte läckt ett dugg![]()
Vart köpte du det?
Håller på att bli knäpp, tycker det är jättesvårt att hitta återförsäljare för Shire på nätet??
Vart köpte du det?
Tänk att det sätter ord på precis hur jag känner med foderlösa (eller ytterst tunt fodrade) regntäcken!!De kanske håller tätt, men de kyler hästen och lägger sig tätt, tätt emot kroppen och inget värmande luftutrymme skapas mellan kroppen och täcket...
Fast jag håller inte med! Jag tänker att hästen alstrar ju och utsöndrar värme när de äter, rör sig eller bara existerar - har du inget täcke alls försvinner ju den värmen ut i luften men har du ett ofodrat täcke stannar värmen kvar längre vid hästen - inte lika länge som med foder men längre än utan täcke samt att det värmer inget vidare men det hindrar blåst och regn att tränga in på huden och kyla ner...
man kan ju jämföra med en skaljacka på sig själv
Fast jag håller inte med! Jag tänker att hästen alstrar ju och utsöndrar värme när de äter, rör sig eller bara existerar - har du inget täcke alls försvinner ju den värmen ut i luften men har du ett ofodrat täcke stannar värmen kvar längre vid hästen - inte lika länge som med foder men längre än utan täcke samt att det värmer inget vidare men det hindrar blåst och regn att tränga in på huden och kyla ner...
man kan ju jämföra med en skaljacka på sig själv
Hej. Jag har Shires täcke med 100 gr och ett med 150 tror jag.
Här är lite nätadresser:
http://www.hastboden.se/?gclid=CPbA7NXuk40CFRQFEAodig14lQ
http://www.ridsportshopen.com/
Fleece är hemskt tycker jag, det fastnar hår som ställer sig rätt upp=stickigt + att det blir elektriskt.