Vilket flugtäcke?

BazookaOx

Trådstartare
Hej! Jag har en ponny som är rejält känslig/ allergisk mot knott och mygg. I nuläget använder jag ett flug/eksemtäcke men tycker det är dags att införskaffa ett nytt och undrar om någon kan rekommendera något speciellt märke eller någon speciell modell? Gärna att täcket är lätt att ta på och av till skillnad från det jag har nu.
Tacksam för svar!:)

Exemtäcke är ju att föredra istället för insektstäcke.. täcker mycket bättre men är dessvärre bökigt att få på.

Exemtäcke är ju att föredra istället för insektstäcke.. täcker mycket bättre men är dessvärre bökigt att få på.

Där måste jag gå emot lite. Har en eksemhäst och provat allt från dyra boett till billigare eksemtäcken. Ingen av dem var speciellt bra och har numera fått över till Rambo Sweetitch Hoody. Ligger stilla på hästen och täcker likvärdigt med eksemtäckena. Glider inte ner över halsen så nacken är blottad och framförallt så snurrar det inte så som eksemtäckena gärna ha gjort.

Där måste jag gå emot lite. Har en eksemhäst och provat allt från dyra boett till billigare eksemtäcken. Ingen av dem var speciellt bra och har numera fått över till Rambo Sweetitch Hoody. Ligger stilla på hästen och täcker likvärdigt med eksemtäckena. Glider inte ner över halsen så nacken är blottad och framförallt så snurrar det inte så som eksemtäckena gärna ha gjort.

Inte alls min erfarenhet. Har haft flera insektstäcken och flera exemtäcken på olika hästar. Just nu exemtäcke från ullared :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Ponylove
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: skiesabove
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 545
Senast: Pyrran
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka