Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bestämt att testa en omgång Nordic Bas så får vi se vad han säger om det.Min borzoi är uppväxt på VoH från uppfödaren, jag gav sen Nordic för det var lättast att få tag på. Mycket smakligt enligt min zoi. Nu har han gått på torrisar en period (standardt) men ska köpa in nordic eller kanske mush vaisto just för att det vore så smidigt fodra med köttbullarna ibland. Kanske blir en blandning av sorterna.
Har bestämt att testa en omgång Nordic Bas så får vi se vad han säger om det.
Jo, har noterat det. Ska som sagt testa och se hur det går. Det är många som menat på att dem inte märkt någon som helst skillnad på hundens hälsa om dem fodrat med färskfoder med potatisfibrer och vetekli jämfört med färskfoder utan. Om det nu är så att det inte gör någon skillnad för hunden, dvs den mår verken bättre eller sämre av den ena vs den andra sorten, så kommer jag nog gå på det som är snällast mot plånboken. Men om det nu visar sig att hunden mår bättre av sorten utan potatis och vete så får man ju tänka om.Nordic bas är den som innehåller mest "skräp" i form av en hel del potatisfibrer och vetekli (mycket som åker rätt igenom där). Special+ eller spannmålsfri skulle jag tipsa om Men det är min högst personliga åsikt.
Vad jag har förstått så är det inte mycket skillnad mellan valp och vuxenfoder, man kan behöva tillsätta vissa saker beroende på vilket färskfoder man använder, men annars är det inte mycket skillnad.Såg precis att Nordics fabrik ligger knappt en mil från oss. Hade/har ni gett någon av deras sorter till valp? Många andra märken har ju valpvarianter av sina färskfoder. Har börjat ge Mush Vaisto Puppy nu tillsammans med torrfoder.
Ja det är en liten skit, så det är ju inte lika "känsligt" som på en GD t.ex. Det skiljer ju lite i värdena mot Mush men det är ju inte någon jättelång period innan hon är vuxen. Tror det lutar lite åt att blanda lite från både Mush, Nordic och VoH. Ska maila också och höra vad de säger! TackMin ena är uppvuxen på Nordic Special +, gick hur bra som helst . Han är av en ganska liten ras (kelpie), vet inte om jättestora hundar har andra behov. Fast du hade väl en mini? Maila dem och hör vad de rekommenderar!
Hur snabbt bör man fasa in färskfoder till en hund som inte är van vid det sedan tidigare? Att man kan byta mellan olika färskfodersorter rakt av vet jag, men att gå från torrfoder till färskfoder ska, vad jag förstått, inte göras i en handvändning.