Vilket fackförbund??

Trilla

Trådstartare
Ja vilken fackförbund skall man ta kontakt med när det gäller tex hästskötare,ridlärare osv???

Sv: Vilket fackförbund??

Fast jag jobbar på ridskola och vi har INGENTING med kommunen att göra. Inga bidrag, nada. Så jag har mkt svårt att tro att det är de jag ska vända mig till. Jobbar för ett helt privatägt aktiebolag.

(Måste byta fack men har inte riktigt klurat ut till vilket).

Helt appropå.

Iofs så hittar jag inget bättre *tillägg*. F*n vad snårigt det är.

Senast ändrad:

existerar inte lantarbetarförbundet mera??
Det var länge sedan jag var medlem i det facket...

De har gått ihop med kommunal, därför man ska vända sig till kommunal fast det känns lite avigt.

(Har luskat lite...)

År 2000 så gick Svenska Lantarbetareförbundet i hop med Kommunal. Så det är kommunal som man ska vända sig till när det gäller djur/trädgård osv...Dom är visserligen inte så värst hajj på jordbruksbiten ännu, men dom försöäker så gott det går. Har vart med i Lantarbetarna i ganska många år, numera då kommunal....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är du anställd inom hästnäringen, som exempelvis ridlärare eller hästskötare, samt är medlem i ett fackförbund? Då kan det vara bra att...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 667
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka