Vilket bett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fraaida

Hur vet man vilket bett man ska byta till om hästen blir galen och skenar osv? Alla verkar veta vilka dom ska ta då, är det bara jag som inte fattar hur alla vet?!:confused:;)

Sv: Vilket bett?

Börja med få rätt på hästen så den slutar skena. Har den ont? Oskolad? Vad rider du på för bett?

Ett bett kan aldrig lösa dina problem med att hästen skenar eller är galen

bett hjälper bara för stunden å tar inte bort beteendet

Det startas minst TVÅ trådar vilket bett ska jag ha till min starka, pigga häst VARJE dag. Nu kommer jag låsa trådar allt eftersom, så får ni faktiskt anstränga er att SÖKA i forumet.

Och GLÖM INTE att det finns ett forum under ridning, som heter UTRUSTNING.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

som i snart fyrtio år har försökt att lära sig rida i stället för att dölja problemen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama