Så det du säger är alltså att tex hästar som går gran prix dressyr aldrig kan bli starka och inte lyssna i skogen? Även de hästarna som är så väl dresserade kan bli pigga och heta..
Nu är det dessutom en fjording vi pratar om. De är lite annorlunda än andra hästar. Och hon är inte världens lydigaste, men det tränar vi på dagligen. Jag kommer hädanefter inte svara mer på sånt här. Jag VET mycket väl om att vi måste träna massor av lydnad och det gör vi med.. MEN för att kunna få henne det minsta lydig utanför staketet så måste vi betsla upp nu i början. Så jag säger återigen att OM NI INTE HAR NÅGOT MED BETT ATT SÄGA SÅ HÅLL TYST!
Jag börjar tröttna massor på er nu.. Hur många gånger ska jag behöva säga samma saker för att ni ska förstå?! Ni får gärna komma ut och prova på henne så får ni se att det inte är så j*vla lätt.. För att kunna träna lydnad från ryggen behöver man iaf få lite respons tillbaka på det man gör. Och det kan man inte få på denna häst just nu för tillfället...
Så återigen, kan vi hålla oss till bett diskussionen och inte till hantering/träning/ridning/osv??