Mitt lilla fblsto rider jag på ett rakt Sprenger pelham i mässing. Det är en het häst som kan ligga på ganska ordentligt.'
Hblstoet rider jag på tränsbett med fasta ringar, hon är såpass ung och känslig i munnen.
Korsningsstoet rider jag på ett gagbett, hon är väldigt orolig i munnen, och fungerade inte på bett med kedja, slår dessutom väldigt med huvudet, när hon vill iväg.
Fblstoet som jag har på foder rider jag på jaktkandar, hon är relativt lätt att hålla, men blir flack, och jag behöver kunna få tillbaka henne snabbt.
Lillhingsten rider jag också på rakt jaktkandar för tillfället, vi testar och ser, då han också ligger på ganska hårt på vanligt tränsbett.
Storhingsten rider jag med amerikanskt gag, det är en stor häst som skulle behöva en ryttare med ännu längre ben för att hålla ihop honom, dessutom någon som är lite tyngre, då han är stark som en oxe.
Vblet rider jag på ponyhack, han tycker inte om bett.
Dansken rider jag på tränsbett, varvat på pelham någon gång ute. Han är relativt lätt att hålla och få tillbaka, men kan bli lite väl stark ute.
Hblvalacken på 1,85, rider jag på tränsbett, han är lika stark vad man än har för bett i munnen på honom, så det spelar inte så stor roll direkt.
Ponnykorsningen har jag ridit på rakt gummipelham och pessoa, men rider numera nästan bara på ett smalt tränsbett.
Kan lägga till att jag rider dressyr på delat/tredelat på alla hästarna.