Vilket är rätt håll?

Sahara

Trådstartare
Hej, jag kommer här med en pinsam fråga. Jag köpte ett Schockmöhle-träns i Falsterbo. Tagit isär det och vet inte åt vilket håll nackstycket skall vara?
Skall det ligga så jag kan läsa Schockemöhle när jag sitter på hästen eller tvärtom?
Jättetacksam för svar (gärna snabba)

Hej, jag kommer här med en pinsam fråga. Jag köpte ett Schockmöhle-träns i Falsterbo. Tagit isär det och vet inte åt vilket håll nackstycket skall vara?
Skall det ligga så jag kan läsa Schockemöhle när jag sitter på hästen eller tvärtom?
Jättetacksam för svar (gärna snabba)
Normalt sett ska du kunna läsa texten när du sitter på hästen

Det är lite olika böjt.
Tränset har tre spännen. Till sidostycket, käkremmen och nosgrimman. Nosgrimman spänner man på bägge sidor och löper inte över/under nackstycket

Det är lite olika böjt.
Tränset har tre spännen. Till sidostycket, käkremmen och nosgrimman. Nosgrimman spänner man på bägge sidor och löper inte över/under nackstycket
Men om käkremmen sitter fast i nackstycket borde du ju kunna se vilket som är fram och bak. Käkremmen borde ju sitta längst bak.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 925
Senast: Viva
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 078
Senast: Sharpless
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Retrievertråden